|
Penge
|
2006.05.25.
|
Igen, videót láttam róla, furcsltam is hogy pörgött az első kereke is. Hasonló elven mÚködik a mai fejlesztésÚ Xdrive is, alapvetően szinte az összenyomaték a hátsó kerekekre ut, amikor elpörögnek és megcsúszik az autó, arányosan elosztja a nyomatékot az első és hátső tengelyek között úgy, hogy az autó kezelhető maradjon. |
 |
 |
Addorjan
|
2006.05.24.
|
1985 óta van 325ix. Alapvetően a hátsókerekes konstrukciót alakították át, előre csak akkor ad nyomatékot, ha a hátsó kerekek elpörögnek. |
 |
 |
Penge
|
2006.05.24.
|
Viszont már BMW, meg Merci is gyárt összekerekest (most nem a G meg ML-ről beszélek), BMW-nél az Xdrive, mercinél meg a 4matik. Valahogy így. De asszem a BMW régebben is gyártott már összekerekest, mintha e30-on láttam voltna 325xi feliratot... Aki jobban ért hozzá, az javítson ki, ha valamit tévedtem. Kösz |
 |
 |
Addorjan
|
2006.05.24.
|
Nem, A és B osztály kivétel. |
 |
 |
ePtOn
|
2006.05.24.
|
Addorjan, merga A osztaly is rwd? |
 |
 |
Addorjan
|
2006.05.24.
|
Epton: helyes, a BMW (és a merci) maradjon hátsókerekes a honda meg csináljon jó kis pörgős mocikat, ez a márkaarculatuk. |
 |
 |
ePtOn
|
2006.05.24.
|
Addorjan, Hmm, hat akkor ez a tendencia csak novekedni fog...baaar mar ugyis mindenki frontot nyom, a bmw meg szerintem maradni fog a hatsonal, ugy mint a honda a sziv benyanal...bar ki tudja meddig:) |
 |
 |
Addorjan
|
2006.05.24.
|
epton: a fronthajtás mindenképpen költség és helytakarékosabb megoldás, a difi és a váltó egybe van építve, bonyolult és erösebb hátsó hidat sem kell tervezni és egy kardánnal is kevesebb. Télen kezelni is könnyebb az autót, főleg azért mert a motor az első tengelyen csücsül. Mivel ma már az autók biztonsága prioritást kapott, ráadásul egyre erősebbek is az RWD autók, tele kell pakolni mindenféle elektronikai segédeszközzel, amit nem pont a legolcsóbb kifejleszteni. |
 |
 |
ePtOn
|
2006.05.24.
|
Fire, Ezek szerint csak a BMW okos a nemetek kozul:) Igazabol nincs ertelme errol beszelni, mert full nem ertunk hozza, es nem latunk bele, de most azt mondom, hogy lehet hogy annyival olcsobb egy hatsohajtasut gyartani, amennyibol mar kijon egy ESP-is az autoba....vagyis FWD = RWD + ESP:) biztos nem igy van:)
jah es ha kapcsolhato akkor azzal mi baj, mint a kiporgesgatlo. |
 |
 |
FireStorM
|
2006.05.24.
|
meglehet oldani a biztonsagot,ez igaz..viszont meg is kell fizetni!
es szerintem mulatsagos egy olyan sportauto amiben kiprgesgatlo van,mit er az ero ha nem tudod uralni! ?:) es ne egy kutyu uralja! lasd mustang :)
de nem is kell sportkocsi hozza,eleg egy nagy eros nyomtekos motor :) lasd bmw...nem elore teszik a hajtast meg akkor sem ha nem sport kocsi :) hogy meg vedd a kiporgesgatlot :D okosak a nemetek es jo az uzleti erzekuk |
 |
 |
ePtOn
|
2006.05.24.
|
Paro, igazabol nem hiszem hogy kolcseghatekonyabb a fronthajtas...sooot. a biztonsagot meg meg lehet oldani, ott vannak a bmwek, azokkal sem halnak meg tobben... |
 |
 |
Paro
|
2006.05.24.
|
..ááá Régebben az opel, ford, volvo, stb is rwd volt mostanra pedig minden fwd lett: az olcsóbb gyártás, "biztonság" miatt.. Az élmény meg gyökjel alá került :( agyonelektronizálva gyengébb vezetők is nyugodtan mehetnek manapság RWD vel ... |
 |
 |
ePtOn
|
2006.05.24.
|
Hmm jol hangzik a nyomatek:) bar nagyon kevesnek tunik az alap 118. nem 140 korul van az?
amugy elorol igy ugy nez ki mint egy polo:) en fekete racsot raknek elore, azzal sokkal szebb lenne:) es a hatuljarol is leszednem a szarnyt:) |
 |
 |
KisBundi
|
2006.05.23.
|
Jó-jó bevallom, két hete van jogsim és még csak én próbáltam ki a gyorsulását. A váltásokkal még sokat veszítek.A nyomaték olyan 180-190 Nm lehet, de alapból is 118 Nm. |
 |
 |
dodibond
|
2006.05.23.
|
jó kis autó
|
 |
 |
ePtOn
|
2006.05.23.
|
KisBundi, nem rossz, bar gyorsulasra tobbet vartam, azt hittem konnyu az auto. Kompresszor van benne? az viszont erdekes:) nyomateka mennyi igy?
Paro, Erdekes amugy, mindenki sajnalkozik, hogy miert nem hatso kerekes, pedig egyetlen egy kategoriatarsa sem az....(golf, asztma, focus, rono, oktavia, seat, corolla....) |
 |
 |
Paro
|
2006.05.23.
|
Szép ez a kasztni, annyira sajnálom h FWD a Civic, én lennék a legnagyobb Civic fan- igy marad az S2000, v az NSX :) |
 |
 |
KisBundi
|
2006.05.22.
|
ePtOn A motor kb:90 lóerős alapból.Az alkatrészek le vannak benne könnyítve (főtengely, dugattyúk,hajtókar...), van benne egy kompresszor is és egy kis chiptuning.Na szóval egy szlovák gyerek csinálta aki az egyik Felicia kit-car-nal szervízes. 0-100-ra: 8,5-9s 400-at még nem próbáltam de olyan 18s lehet. Vmax:195-200 km/h, de ez betudható a váltónak is. |
 |
 |
ePtOn
|
2006.05.22.
|
mijen okositas van a motorterben? az alap 1.6 az 90-100 lo nem? gyorsulas, 400m? |
 |
 |
KisBundi
|
2006.05.22.
|
Az enyém csak 1,6 literes és 132 lóerős de nekem elég! :)) |
 |
 |
ePtOn
|
2006.05.22.
|
KisBundi, ofkoz, ez merfold. 8gen civic si, 2 liter 200 loval a mar ismert szivo mocival. nem egy raketa:) palyan jobban erzi magat, bar amit az auto uton latvanyba nyujtott, az harmatgyenge volt:)
kivancsi vagyok euban a type-rbe bemerik-e rakni ujra ezt a blokkot... |
 |
 |
KisBundi
|
2006.05.22.
|
Remélem mérföld/órába mért, mert ha nem akkor az én 1,6-os Skoda Feliciámmal is legyorsulom.:(( |
 |
 |
invad3r
|
2006.05.22.
|
Ez+ milyen projekt volt? letesztelték milyen xar a fronthajtás? |
 |
 |
bendeguz
|
2006.05.22.
|
ez a videó mit keres it?ez sétakocsikázós,szép a hangja , de nem nagyon szedi a lábát...csalódás(ja persze azért mert ez is csak 1 japán tucat autó) |
 |
 |
Syn
|
2006.05.22.
|
No comment. |
 |
 |
|
|