|
ave.fw.hu
|
2004.10.05.
|
>Majd jövore remélem lesz Lada. [...] >Az sem jobb mint a Te autód, csak gyorsabb.
Ha megcsinalja gyorsabbra, akkor gyorsabb, persze! A nezok elvezni fogjak szerintem, mint mindig. |
 |
 |
ave.fw.hu
|
2004.10.05.
|
Sok emberrel beszelgetek a versenyeken, akiket nem ismerek. Ez nekem kellemetlen, nem nagyon tudok mit kezdeni a helyzetekkel. Nem vagyok egy sztartipus! Ha azt hiszed direkt nem ismerlek meg, tevedsz! Miert tennem? Annak sose lehet jo vege. :| Igazad van, legkozelebb megprobalnek beszelni veled, mert erdekel, hogy mikor/mirol beszelgettunk es miert felejtettem ezt el, es hogy miert alakult ki benned az a kep, ami. Persze ha szoba allsz velem.
Hogy mit szoktam mondani, hogy mit tud az auto, arra itt a valasz, az adatlapon: http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=65
Ha egy versenyen kerdezik, a magyar eredmenyeket szoktam mondani, esetleg megemlitve, hogy ez palyafuggo. A muszeres meressel keszult szamokat nem szoktam mondani, azok csak a lapra kerulnek fel. Hringen "9.0 korul"-t szoktam mondani, ha part keresek.
A 13.22 kiragasztasanak az az oka, mert hihetetlennek tunik egyeseknek, hogy lehet ilyen idot menni egy elsokerekhajtasu kis 1.4-es motorral. Pedig siman! A rekord 12.168 1/4-en, 1/8-on 7.8. Az is R5 GT turbo, szinten 1.4-es. Nincs furas, loket noveles. De igazad van, a matrica irritalo lehet, jobb ha leveszem. Kulonben is, minek hirdessem, akit erdekel, tudja, akit nem, azt meg minek huzzam ilyennel?
>Nálad kicsit komolyabb emberekkel szoktam beszélgetni ott. Mindenki azzal beszelget, akivel jolesik. Nem zavar, ha valaki talal nalam jobb tarsasagot. En foleg a barataimmal szoktam beszelgetni, nemelyik komoly, nemelyik remenytelenul komolytalan. |
 |
 |
FireStorM
|
2004.10.05.
|
latom skacok elvagytok.... :D |
 |
 |
Anti
|
2004.10.05.
|
Szia Ave! Majd jövőre remélem lesz Lada. Most legalábbis meg kérem a Csabát, hogy ha van kedve, és ideje dobja össze. Az sem jobb mint a Te autód, csak gyorsabb.
Üdv. Anti |
 |
 |
ave.fw.hu
|
2004.10.05.
|
>Emlékszel ahol volt egy lada ott nem volt R5nek helye :-)
Csak egy Unonak? :) Na az kicsit eros, hogy nem volt helye, leven 2002-ben 2.-3. volt egesz evben a Raban. Sajnos 2002 majus korul beszart a turbom, es nagyon fustolt az auto, igy hosszu tavra nem mereszkedtem vele, csak a kozeli Rabaringre. Most hogy ebbe belegondolok, meg az sem lehetetlen, hogy 2002-ben ugy vontattak ki versenyre, hogy ne fustoljem be az orszagutat. Akkor annyira fustolt az auto, hogy inkabb nem mentem vele kozuton, de a pontverseny miatt indulni szerettem volna minden versenyen. Ha netan erre emlekszel, akkor tan meg arra is, hogy milyen igenytelenul nezett ki az auto, matt, kopottas fenyezes, stb. 2002->2003 telen vegre lehetosegem volt egy nagyobb felujitasra, lakatolas, fenyezes es rendesen megcsinaluk a motort is, uj turbo, egyebek. Addig max. 150 loerovel, 9.6 koruli idoket produkaltam. 2003-tol egy megujult R5 versenyez. 2003 junius 7 ota pedig sajnos nem lattam versenyen a Turbo Ladat.
|
 |
 |
Anti
|
2004.10.05.
|
Szia Ave!
Meg beszéltük. Nem vagyok egy harag tartó tipus. Nem izgat, hogy mit hiszel, Te vagy mások, és nem leszek nagyobb vagy kissebb azzal, hogy egy rég eladott roncs (uno) akkoriban milyet ment. Egy kicsit rosszul esik, ha nem hisznek nekem, mert ezzel lenéznek, de hát ez van, Te könnyen le nézed az embereket, akik nem néznek fel rád :), én sose fogok, mert még mindig nagyképÚnek, és kis embernek tartalak. Már régebben láttam a linked. (nem rossz, kcsit részre hajló, de ez természetes) Nem célzok semmire (R5 főteng.), de ha így fel kapod rá... Nem firtatom senki idejét, ameddig nem látom, hogy rosszabb mint amit ír, vagy mond! Én csak a Magyar időkről beszélek (írok), és így kicsit félre érthetőnek találom, hogy egy (lehet, hogy hitelesebb), de nem itteni időt beírsz! Ezzel az erővel, nekem ment az autóm 9,9-et ami nagyon jó időnek számít a tudásához képest, és ment is annyit (tudod G-tech), nem verseny drukk alatt, és lehet, hogy hátszél volt, de mindenképp szerencse. Amúgy tény, hogy Magyar (sem más) versenyen 10,2-nél jóbb időt nem tudott, és ha meg kérdezi X Y "mit tud az autód?" 10,2 mondok, nem 9,9-et. Amúgy ismersz engem, csak nem emlékszel rám, ez ismét azért van mert kicsit (vagy nem kicsit) lenézed az embereket, és nem nagyon tudsz vissza köszöni. Gyakran találkoztunk (Rába ring, HRing), sőt beszélgettünk, de hát Te híres vagy :))), így miért is kéne emlékezned. Igaz nálad kicsit komolyabb emberekkel szoktam beszélgetni ott, így nem nagyon zavar, hogy nem ismersz meg, csak bunkóság. Szóval ennyit erről. Ja ha legközelebb kimegyek, és leszólítalak, szinte biztos vagyok benne, hogy most már vissza fogsz köszöni, és beszélgetni fogsz velem, de nincs rá szükségem, szóval bújj vissza önmagadba, sztárold magad tovább, és sok sikert mindehez!
Üdv. Anti |
 |
 |
ave.fw.hu
|
2004.10.05.
|
Hat, hihetetlen vagy. :)
A 13.22, pontosabban 13.222 Angliaban sikerult, itt van rola a video felvetel: http://www.fw.hu/ave/videok/R5_2004_07_17_....1turbo.mpg Ez meg 13.225: http://www.fw.hu/ave/videok/R5_2004_07_17_....Tturbo.mpg
Ez a 4. legjobb ido volt, amit R5 ment aznap. (turbos Renaultok talalkozoja) Odakint amatoroknek nem rendeznek versenyeket, csak idomeres van, ugy hivjak RWYB, "hozd amid van".
Az Opeles ideje azert tutira az enyem, mert az eredmenyjelzon latszott az eredmeny: 8.982 es ez az gyorsulas.hu-n letoltheto eredmenylistan egy Opelhez van odairva. Ez a videon is latszik: http://www.fw.hu/ave/videok/R5_2004_09_28_....yclone.mpg
En eloszor nem beszoltam, hanem kerdeztem, "mikor ment Uno 9.01"-et? Erre te jossz, hogy nem vagyok szimpatikus? Ha ez a kerdes serto volt, akkor elnezest kerek! Engem tenyleg erdekel, hogy jott ez ossze, most hogy mondod, hogy nem 1.4-es volt, oke, de attol meg nem megy magatol jobbat! Remelem nem arra celoztal, hogy az R5 nem 1.4-es, mert erre nagyon harapok.
>Amíg nem látod nem hiszed tipus vagy. Valoban. Tul sok a kamu a motorsportban.
>TRÉLER: igazad van, sokszor húzták inkább. Mondom, egyszer huztak, soha tobbszor! De nem ertem ez miert fontos, nekem ez nem szempont, csak mivel felesleges, meg draga is a treler, ezert labon jar versenyre.
>Az, hogy a döntoben még sose mentél 9 alatt (inkább 9.5 körül) az tény, ezek szerint nagyon izgulós vagy, és mindig elváltod. Nézd végig az idoidet, én megtettem, és inkább 9.4 felett vannak! Reakcioidoben nem nagyon kockaztatok dontoben. A Hringen a dontoben mindig reakcioidovel egyutt ertendo az elert ido! Ha ismered a sportot, akkor tudod, hogy ez mekkora hulyeseg, de hat a Hringen nem ez az egyetlen gond. A http://timeslip.hu/gyik.html cimen olvashatsz arrol, hogyan kell idot merni. Termeszetesen ez csak feluletes FAQ, kezdoknek.
Izgulos vagyok, igen. A valtasi hibak viszont nem emiatt vannak, hanem mert oregek a szinkrok. (200 ms egy jobb valtas) A valto sajnos mar 18 eves, talan jovore lesz jobb valtom.
Az osszes futott futamom elemzese megtekintheto a http://www.timeslip.hu/versenyek.html cimen, ha erdekel. Pont azert, mert mindenki mas kamuzik, igy viszont ram ezt nem lehet mondani. Mindenrol amirol tudtam szerezni felvetelt, arrol a video is van letoltheto. Akkor is, ha kikapok. |
 |
 |
Anti
|
2004.10.04.
|
Ismét Ave!
Olvasom az indexes topicot is, csak nem írogatok oda sem meg ide sem nagyon! Kijavítalak: nem versenyzem, játékból, buliból megyek egyet-kettőt, ha versenyeznék, akkor a hátterem miatt dobogón állnék! Nem mert ügyes, hanem mert teli vagyok (ez elitélhető mondat volt, hozzá teszem én kereskedő vagyok amit utálsz)! Ja és még sosem mentem a rába ringen döntőt (esetleg bejutottam de nem is figyeltem), nem érdekel, írtam már. Hogy mit akarok Tőled, Te szóltál be, hogy nem hiszed el az unot, erre reagáltam. Amíg nem látod nem hiszed tipus vagy. Ok de ne húzz le másokat mert sok ellenséged lesz, ez ingyen tanács volt. És mint mondtam kérdezz utána az unonak, és utána írd le, hogy ilyen lehetetlen. Üdv. Anti |
 |
 |
Anti
|
2004.10.04.
|
Szia Druszám! Nem is tudtam, hogy Te is Anti no meg Attila vagy :) Vissza térve az unohoz, NEM érdekel, hogy el hiszed vagy sem. 2001 ben jártam gyorsulásikra (néha) és csak egyet-egyet mentem. Amúgy sem lett volna igazságos, mert nekem a fő tengely ki volt cserélve, és így már rég nem 1.4 volt, tudod becsület, remélem tudod. Vissza térve az R5 -höz. Te mikor mentél 13,22-őt (400m), mert ez van az autó hátulján?! Látod ez a küllönbség köztünk, én nem hazudok! Ja és sose tudod tartosan a 9 alatti időket, vagy csak nem jól vezetsz?! Az, hogy a döntőben még sose mentél 9 alatt (inkább 9.5 körül) az tény, ezek szerint nagyon izgulós vagy, és mindig elváltod. Nézd végig az időidet, én megtettem, és inkább 9.4 felett vannak! Ja és honnan tudod, hogy Te vagy az Opelos ideje :-)))) én a GMC ideje vagyok, és még el is váltottam. Sose írtam, hogy szar az R5, nekem nem kell leírnom ilyesmit, mindenki tudja, persze ez álltalánoságban írtam. A Te R5 jól megy, a többihez képest, és ezt vedd dicséretnek! Ja és az tetszik, hogy Angliába kijársz, megmutatni királyok a Magyarok. Hánydik lettél, hol a felvétel?TRÉLER: igazad van, sokszor húzták inkább. Szerintem túl liheged ezt a dolgot, nekem Te nem vagy szimpatikus, és ezért az autód sem lesz az, de ráadásul (hál isten) nem is olyan jó az autód mint ahogy írsz róla. Jövőre kösd fel a gatyád, mert a mostani hülye beszólásod miatt ki fog menni legalább egy-két jó autó a kategoriádba, és ismét nem tudsz majd kijárni a ringre, mert lesznek jobbak. Emlékszel ahol volt egy lada ott nem volt R5nek helye :-) Üdv. Anti
|
 |
 |
ave.fw.hu
|
2004.10.04.
|
Te most jol vagy? De tenyleg? Hol lattal te R5-t treleren? Egy autorol beszelunk? Egyszer huztak haza versenyrol, mert elrepedt egy 18 eves gumicso, es emiatt hengerfejes gyanusnak iteltuk. Treleren sosem volt, kiveve amikor fenyezohoz/fenyezotol vittuk.
Mindenhova labon ment az auto, Angliaba is, ahol hetszer toltam el, ketszer 8.3-at ment 1/8-on. ketszer 8.4-et. Utana labon jott haza, es versenyzett tovabb szetszedes nelkul.
Idehaza 8.8-8.9 szerintem eleg gyakran sikerul. Most a Hringen 2x mentem idomerot, az egyik 8.8 volt a masik 8.9. (az egyik egy Opeles neve alatt szerepel az eredmenyek kozott, feltetelezem rajtszam felreiras miatt) 2004.09.12 Raba: 8,863 2004.08.29 Raba: 8,94 2004.07.25 Raba: 8,836 2004.06.06 Raba: 8.99 2004.05.09 Raba: 8.905 2004.04.25 Raba: 8.972 A Hringen ez persze ritkabban sikerul, foleg mert ritkan van rendes idomeres. 2003.10.23: 8.915 2003.09.30: 9.024 2003.09.16: 8.783 2004.06.01: 9.036
2004.09.28-an Civic az en hibam miatt lett elso, elvaltas miatt, de ez ne zavarjon. Utcan en nem versenyzem, ezt mindig eliteltem.
Az Unod tortenete erdekes. Amit tudok, mert irtad, hogy 3 eve mar nincs meg, tehat legkesobb 2001-ben mehettel ilyen jot vele.
Sajnos nem tudom az eveket, mert akkor meg en nem kispolszkiztam, de amig 1.6-ig voltak a kategoriak, eleinte az A3-ban az 1.6-os AWD Mazda turbok voltak a nyerok, vastagon 9mp felett. Kesobb a Turbo Lada mar verte oket 9.3mp koruli idokkel, aztan meg kozelebb kerult 9.0-hoz, a Rabaringen 2002-ben mar ala is de ekkor mar en is lattam a versenyeket. Turbo Lada: 2002.04.30: 9.312 2002.08.27: 9.303 Sajnos 2002 ev tobbi eredmenyerol nincs adatom, ahogy 2001-rol, meg korabbrol sincs csak 2001.oktober 23-rol, akkor 9.0 egy Opelnak van irva, de az is eliras, mert azon kivul meg 12-t ment, 9.259 volt egy BMW, o nyert. (Ezen a versenyen indultam is)
Persze a Tubbo Lada is ment 8.0-t az eredmenylistak szerint, de tutira veheted, hogy az is elmeres. (Olyat ment volna, mint most a 450 loeros AWD Lancia Delta?)
Persze ha leirtad volna azt a nyamvadt evszamot, hogy mikor mentel 9.0-t, kisse egyszerubb dolgom lenne, de nem adom fel, talan lesz aki emlekszik. Eddig egy valakinek remlik egy sarga Uno, de az szerinte nem ment 9.0-t. A X1/9 Bertone-k voltak meg egesz jok, -ertheto okokbol- Uno turbo motorral, de ok is vastagon 9 felett mentek akkoriban.
Meg valami. 200 munkaora utan az R5 9.5-9.6 korul ment 2002-ben, bar az az en hibam.
Nem kell, hogy tetszen az auto, vagy a produkcioja, szerintem sem nagy szam, de en szeretem, es a versenyeken is jol szerepel, mar masodik eve nyertem meg vele mindket magyarorszagi bajnoksagot. (2003 Pannoniaring/Hungaroring, 2004 Rabaring/Hungaroring) |
 |
 |
Anti
|
2004.10.04.
|
Szia Ave! Elnézést a W miatt! Nincs videóm róla sajna. De kérdezd meg a Csabát, tudod DCS. Talán Ő is elmondja neked, neki volt a ladájának a konkurencia. Ja az időkre vissza térve, pont Te elemzed lelkesen egy régebbi videon másokat, én pont azóta csak azt nézem (az izgis versenyen), hogy ki ér be előbb, mert szerintem az a jobb autó kint. Tehát nekem még mindig Civic, R5. Ha az R5 tulaja fent állna a dobodó tetején azt írnám, hogy R5, Civic, de nem így volt. Az unot nem kell elhinni, mert nem tudom bizonyítani, de én nem fogok hazudni, blöffölni, mert nincs rá szükségem, nekem a gyorsulási verseny nem egy életforma, hanem csak egy játék. Még annyit hozzá fÚznék, hogy kint is inkább a gyengébb autók jönnek be, amik megtalálhatóak az utcán is, mint azok, amikkel nem lehet eljutni csak a versenyig, és vissza fele tréler, én egy párszor így láttam az R5- autót. A kis punto, amit már eladott a gazdija sokkal jobban tetszett, mert nem egyszer megküzdtünk az utcán is, (Octavia) természetesen Ő volt a jobb, de ugye utcai gumik miatt izgisebb lett a verseny. Szóval ha nem hiszed járj utána az unonak, engem továbbá nem érdekel, gondolj amit akarsz. Ja és a 8.8-at hányszor sikerült menni, mert már a bemondó is unta, a látványos R5-öt, és csak egyszer volt ilyen ideje, csinálj rajta egy Time Slippet :))) remélem jól írtam, de ha nem az sem számít! Üdv. Anti |
 |
 |
ave.fw.hu
|
2004.10.03.
|
Tehat... Elarulod, mikor, melyik evben ment ilyen idot Uno? Van rola videod?
>Ja és a lenti sorrendet nem támogatom, emlékeim szerint Integra motoros Civic, és R5, szerintem, de lehet... Nem figyeltel, IDO-rol volt szo, abban pedig: 8.8 az R5 9.2 korul a Civic Coupe. 9.2 korul az S2000
Egyebkent ave, nem duplave. |
 |
 |
Anti
|
2004.10.02.
|
Látod Awe, ez a durva, hogy az unom már három éve meg sincs, és még akkor rég tudott ilyen időt. Most ha neki álnék egy 1.4-es motort felhúzni. szerintem többet tudnék kihozni belőle. Ja, és Te láttad azt a kis unot ami 9.639-et ment, mert én megnéztem közelebről, és nem úgy tÚnt, hogy 200 munka órát igényelt az autó. Amit kifejetten dicséretként írok, mert ha kis időt, és pénzt beleinvesztálna akkor fel lehetne kötni a gatyát, a kis R5-nek, amiben simán van 200 óra munka. Persze ez is dicséret, mert csak néha adja meg magát a döntőben. Ja és a lenti sorrendet nem támogatom, emlékeim szerint Integra motoros Civic, és R5, szerintem, de lehet, hogy rosszul látam a lámpák felgyúladását a cél vonalban. Sok sikert a követkető versenyhez! Üdv. Anti
|
 |
 |
ave.fw.hu
|
2004.10.01.
|
Anti, Mikor ment Uno 9.01-et? En az elmult 2 evben nem emlekszem ilyenre. Most szept 28-an ket Unorol tudok, az egyik 11.4-et ment a masik 9.639-et, ez utobbi egeszen jonak szamit, hiszen csak az R5, a piros Integra motoros Civic, a feher Integra es az S2000 volt gyorsabb a kategoriaban. |
 |
 |
BimBó
|
2004.09.28.
|
mazda 4wd rulez!:PPPPPPPPPPPPPPPPPPPP |
 |
 |
Anti
|
2004.09.28.
|
Sziasztok! Az én kis unom nem tudom mennyit ment 100-ra, de 201 M (ring táv) 9,01-re volt szüksége, úgy, hogy ki sem volt pakolva, inkább bepakolva. Az Octavia 201 M ideje, 10,205 volt a legjobb időm, és 7,1 másodperc kell a 100-ra gyorsulásra. Üdv. Anti |
 |
 |
GIORGIO
|
2004.09.28.
|
Érdekes,az enyém 14-nél nem eszik többet pedig húzva van.0-100km/h:6.8 sec ;-) |
 |
 |
dohcpowa
|
2004.09.28.
|
Anti, sztem a srácok hülyülésből, "már csak azért is" alapon, pont az hogy hülyültek a kasztnin (vagy kasznin, mind1:) nekem is volt unom, igaz 1.1-es és 57 lovas, az meg 7 felett nem kajált :) imádtam, tényleg jó volt vezetni, de orrán száján folyt belőle az olaj meg voltak apró hibái, de azért jó kis autók ezek
|
 |
 |
Anti
|
2004.09.28.
|
GIORGIO! Nekem is volt egy turbo unom 1.4-es. Qrva jól ment, némi hozzá nyúlás után. RendkívÚl jó vezetni az Olasz autókat, de azért nem maradtam márka társ, mert nem túl megbízhatóak. No meg az unom nem fogyasztott 20 liter alatt, viszont az octavia maximum 7 litert, de inkább kevesebbet eszik gázolajból, persze kicsit lassabb is. Üdv. Anti |
 |
 |
Anti
|
2004.09.28.
|
Sziasztok! Elég lehangoló, hogy így beszélgettek egymással. Nem ezért írtam le a lefulyószelep lényegét. JA, és utána kérdeztem, elég rég óta ("95) van a turbos autókban, csak vissza van vezetve a plussz levegő, hogy ne legyen hangja. Viszont egyes autókban (S6, S2, Japán STi, stb.) már a levegőbe vezetik ki, mert ott pont rámennek a hangra. Más!!! Ez a hely nem veszekedésre van, inkább technikai dolgok megbeszélésére, vagy hülyülésre. A kaszni, kasztni kérdésre, mind kettő jó, szerintem. Ja, és nekem van az octaviam, akarok is felrakni egy videót, de én ehez hülye, és kicsit lusta vagyok! Üdv. Anti
|
 |
 |
GIORGIO
|
2004.09.28.
|
sorhat, te intelligensnek tartod magad?!? Mert ha igen az lol...:DDDDD |
 |
 |
mpower
|
2004.09.28.
|
Elvagytok.:DD |
 |
 |
BimBó
|
2004.09.28.
|
hat ezek szerint neked nem!:)))) |
 |
 |
dohcpowa
|
2004.09.28.
|
lehet h a hótúró hangját értik ezalatt:D szal jó a túró hangja :D |
 |
 |
FireStorM
|
2004.09.28.
|
alternativ? :D ne inkabb legyek mar kreativ :D ?
amugy 1 betun volt a hangsuly hogy kaszni vagy kasztni,szal akkor nem mind1 hogy turo vagy turbo D: |
 |
 |
BimBó
|
2004.09.28.
|
ne legyel mar alternativ fire!!!:)))) TURO=Turbo :DDDDDD |
 |
 |
FireStorM
|
2004.09.28.
|
LoL akkor Luxi, :P ird be megint legy oly náthás a gulgliba hogy kaszni es a legfelso talaltra kattintsal ra :PPPP |
 |
 |
FireStorM
|
2004.09.28.
|
megneztem az idegen szavak szotarat ,KASZTNI a helyes,ugyanis nemet eredetu szo ,jelentese:SZEKRENY!!! csa csumi al :DDDD
Luxi a googleban irastudatlanok irnak...ne higyjel nekik.... :D |
 |
 |
FireStorM
|
2004.09.28.
|
arrol nem is beszelve hogy ennel a videonal ti halljatok a TURO hangjat? :DD az milyen lehet? |
 |
 |
FireStorM
|
2004.09.28.
|
Luxi ennyi az irastudatlan?mert hogy az kasztni az tuti |
 |
 |
mpower
|
2004.09.27.
|
Huha! Giorgionak a lelkébegázoltál az unoval Sorhat! :DDD |
 |
 |
mpower
|
2004.09.27.
|
Luxi LOL!!!!! |
 |
 |
Kox
|
2004.09.27.
|
Ez az! Szeressétek egymást gyerekek... |
 |
 |
Sorhat
|
2004.09.27.
|
például onnan, hogy ezek igénytelen, ovis szintÚ szövegeid nem sejtetnek annyi intelligenciát, hogy kasznizásnál komplikáltabb feladatot el tudnál végezni |
 |
 |
GIORGIO
|
2004.09.27.
|
És ezt honnan veszed,hogy "kasznizgatok"*lol*te szerencsétlen. Szerintem te meg valamelyik diliház zártosztályáról pötyögsz,arról a gépröl amit a milliomos nagybácsikád juttatott be hozzád,és béjemvét még csak matchbox méretüben láttál.:DDDDDDD |
 |
 |
Luxi
|
2004.09.27.
|
Fire, Google: kasztni 1940 találat, kaszni: 2410 találat. Sztem szoros versenyben Sorhat nyert :) |
 |
 |
FireStorM
|
2004.09.27.
|
kasztni :P |
 |
 |
Sorhat
|
2004.09.27.
|
azért a rozsdás Uno-k kasznizása és olajcseréje nem pont ez a szakma... |
 |
 |
GIORGIO
|
2004.09.27.
|
Bimer, te könyvböl tanulod a szakmát én meg ezzel foglalkozom,de mindegy mert csak meg kell nézni a TAGOK oldalon a bemutatkozó szöveged és az mindent elárul rólad.kihaénnemokoskatörp... Anti! Nem egy ezüst,kombi az az Octavia?
|
 |
 |
Anti
|
2004.09.27.
|
Bimmer, MPower: Szépen leírtátok a pop off (szertintetek) lényegét, de a legglényegesebb munkáját kihagytátok! A gyári autóba nem szükséges, mert rendes túl méretezés van, így a maximum nyomás nem károsít, ott csak a jó hang miatt van rá szükség, DE amikor megemeled a nyomást egy autóban (esetleg nagyobb turbot is felraksz) akkor már kihagyhatatlan, mert nagy túlnyomás uralkodik a turbo levegő fújó oldalán és ez ebben az esetben turbo lapát töréshez is vezethet, de mindenképpen károsítja a turbot. Nem vagyok nagy tudású autó szerelő, csak ezzel foglalkozik egy barátom (elég sok jó helyet elhozott a ringen, turbos autójával audi 80 régi fehér sárga csikkal), és pont hétvégén beszéltük miért kell, és a müködési elvét, ami nagyon egyszerÚ. Amúgy én TDi octavia-val nyomom, és most megy a tanakodás, hogyan rakjuk bele, ami azért nem egyszerÚ, mert nincs pillangó szelep, ezért nem lehet megvezérelni normálisan, csak valami elektronikus megoldással. Ja és a TDi autókban semmi értelme, csak a hang miatt találtuk ki. Remélem senkit nem bántottam meg, és csak hozzá tettem a tudásotokhoz. Üdv. Anti |
 |
 |
psy28
|
2004.09.27.
|
Bimmer bacsi en is ezt mondtam, hogy csak a fiiling miatt csinaljak hangosra a blow-off szelepet. Mpower bacsi telleg nem kotozkodes keppen mondtam. Ugy hallottam, hogy a valt komp moci eleg nagy elonyokkel rendelkezne, mivel ra lehetne zavarni a motorra 2.5 bar-t is nyugottan, aztan alacsony fordulaton meg feltolni a kompressziot 12-re. Turboval kapcsolatban, nincs olyan megoldas ahol egyberakjak a wastegate-et meg a blow-offot mivel "NAGYABOL" ugyanazt csinaljak. |
 |
 |
Kox
|
2004.09.26.
|
A saab csinált változtatható kompressziójú benzines 4T motort, egy pár éve. Ráadásul turbós... persze nem került gyártásba. |
 |
 |
mpower
|
2004.09.26.
|
Bimmer höööö! Inkább az audit nevezném kirándulásnak. Bár mind a két márkát szeretem. 1ébként jelen állás szerint szigoruan gazdasági okokbol A4 110-le TDI-t épitgetek. |
 |
 |
waszeitung0
|
2004.09.26.
|
Létezik változtatható kompressziójú motor de úgy tudom csak 2T-ben,crossmociknál olvastam róla, 1 betét van a hengerfejben azt mozgatja a hidraulika és kereskedelmi forgalomban is van talán még.... 4T-nél asszem ez macerás lenne!
|
 |
 |
Bimmer001
|
2004.09.26.
|
mpower márkatársam, ki rövid ámde megbocsájtható kirándulást tettél a konkurrens márkánál, hát megkaptad a választ Atitól, de ezt is muszáj vagyok picit kiegésziteni, ugyanis az S6 azon kevés szériakocsik egyike amin bizony van blow-off, de amugy igaza van Atinak is, a gyári 2.2t motorvariánsok közül a legtöbbnek nincs, csak az S6-nak és nagyobb 'tesóinak' meg a jó öreg RS2-nek van ilyen. Illetve én igy emlékszem, de majd utánaolvasok. |
 |
 |
Ati46
|
2004.09.26.
|
http://carstyling.hu/tuning_shower.php?id=184 itt írják szakszerÚen. A turbó szabályozásáról egy wastegate nevÚ szelep gondoskodik. Erre azért van szükség, mert a több levegővel elégetett több üzemanyag több kipufogógázt is eredményez, amitől ismét gyorsabban forog a turbinakerék még több levegőt juttatva a motorba, és így tovább. Ennek a láncreakció-szerÚ folyamatnak a kivédését szolgálja a wastegate szelep, amely egy előre beállított levegőnyomás elérésekor a kipufogógáz egy részét elirányítja a turbinakeréktől, így szabályozva a folyamatot.Az Audi 2.2t nél is ezt a szelepet lehet hallani nem a Blow Off-ot |
 |
 |
mpower
|
2004.09.26.
|
Bimmer!! Mond már meg légyszi akkor az Audimbol honnan jött a hang? Köszi |
 |
 |
Bimmer001
|
2004.09.26.
|
Itt bövebben: http://carstyling.hu/tuning_shower.php?id=184 |
 |
 |
Bimmer001
|
2004.09.26.
|
Drága Gio A Motorfeltöltés Tudományának Titkos Tudója!
Hát álljunk meg egy szóra Tanár Úr! Vegyük sorba. Butaság 1: Nos, h a szivócső ELÖTT vagy h BELÖLE az ugyebár tökugyanaz, hiszen a két tér között valóban ott lakik a folytoszelep, de mivel mindkét térben töltőnyomás uralkodik -hiszen a folytószelep a nyomást nem, csak az átáramló mennyiséget befolyásolja-, ezért ránézve a töltőnyomást mint kárositó tényezőt asszem kizártuk.Egyszerübben ha egy ajtót két oldalról nyomunk, nem fog kitörni a tokjából. Butaság 2:a (széria) turbós autók 90%-ban NINCS ilyen szelep, kifejezetten sportcélokra találták ki, a kis szállitású töltőknél nem is lenne jelentősége. MINDEGYIKBEN van viszont bypass v. másnéven wastegate szelep, nagyon remélem nem ezzel kevered!
Ja, és Psy tudja jól Drága Uraim, -bármily fájdalmas is a tény -de bizony Blow-offból van a csöndes szisszenős és van a hangos fruttyogós, amit tényleg 'poénból', a hangeffekt miatt alakitanak ki ilyenre. Amúgy Gio, autómérnök volnék vagy mi, és hát tudod az iskolapadban a koszom kivül azért... |
 |
 |
dohcpowa
|
2004.09.26.
|
GIORGIO akkor tévedtem, van ilyen :) |
 |
 |
mpower
|
2004.09.26.
|
Mégegy okoska MR psyho személyében. Nem mondtam hogy értek hozzá azé érdeklödtem! De vezetni elég jol tudom ha öszkerekes DR-ur. Szoval mi van az S6-al???? Ja és psy nem is egy turbos kocsim volt.:))) |
 |
 |
Stonecold
|
2004.09.26.
|
Nem ezt hívják ALS-nek? |
 |
 |
GIORGIO
|
2004.09.26.
|
DR bimer! A blow off szelep a szivosor ELÖTT engedi el a nyomást,ugyanis ha minden gázelvételkor 1, jobb esetben 1,5 bar bombázná a folytoszelepet az olyan mértékben károsodna,hogy nem lenne normális alapjárat...stb. A turbofolytásos dologban viszont igazad van,viszont te is olvasgass utánna mielött eljátszod az IQ kapitányt!!! Úgy csinálsz mintha te találtad volna fel a turbofeltöltöt.:DDDD Mindenesetre az utolsó mondatodból kiderül hogy igazi bélyemvés vagy:-( Ja és a turbós autók 90%-ban van ilyen szelep,csak gyárilag nem ilyen hangos,a forgalom zajszintjének csökkentése érdekében. Még a vw 1.8t-ben is van:-)Cseréltem is egy passatban. |
 |
 |
dohcpowa
|
2004.09.26.
|
mpower, úgy tudom a vw-csoport 1.8t-jében nincs ilyen szelep |
 |
 |
psy28
|
2004.09.26.
|
Nem minden turbos kocsiban van ilyan es csak poenbol "csinalnak" neki ilyen hangot, mert ez azert megis fiilinges. Nemtom mitszolna az s500 biturbos csavo ha allandoan szorcsogne a kocsija minden valtasnal. Nem akarok rosz indultu lenni de Mpowa azert mert vot turbos kocsid meg nem biztos hogy ertesz is hozza. Nekem is volt ladam megsem ertek a kocsikhoz:) Nem temmahoz kapcsolodoan , tud valaki valamit a valtoztathato kopresszioviszonyu motorrol? (aki nem ert hozza plz ne is szoljon hozza) |
 |
 |
mpower
|
2004.09.26.
|
Andrew OK!! |
 |
 |
mpower
|
2004.09.26.
|
Bimmer mondtam ha nem jol irom JAVITSATOK!! Örülök hogy te ilyen okos vagy és megosztod velünk a tudásod!! Volt egy 2.2.turbo S.6-os audim teljesen gyári . Az is adott ilyen hangot. Minden turbos autoban van ilyen szelep?? Mert pop off az nincs. |
 |
 |
Bimmer001
|
2004.09.26.
|
mpower:az igaz, hogy mi 'béjemvések' aránylag kevés turbóval találkozunk, de arért butaságot ne irjunk, gondolok itt a cooleres hozzászólásodra! és Gio: ha kijavitod valakinek a butaságát,legalább ne másik butasággal! A blow-off szelep nem a folytószelepet kiméli(minek???), hanem valóban gázelvételkor a szivócsőben feltorlódott fölösleges nyomást ereszti el, hogy az ne fékezze vissza a végre nagy keservesen felpörgetett turbótöltőt, igy az váltás után is tudja tartani a töltőnyomást. Mielött okoskodtok, olvasnátok utána fiúk! Bár nem mondom, rém szórakoztató néha olvasni a sok csacskaságot, feldob egy halott vasárnap délutánt!:D |
 |
 |
BimBó
|
2004.09.26.
|
hell gio!osszad oket.jo a hasonlat> mmmüüüüüüü-cccciiiiiiii 2.:mmmüüüüüüü-frutyutyutyuuu |
 |
 |
GIORGIO
|
2004.09.26.
|
Kox, 2 fajta pop off van 1.:mmmüüüüüüü-cccciiiiiiii 2.:mmmüüüüüüü-frutyutyutyuuu Ez az 1. fajta. Majd a videon jol látszik.Felrakok egy nissan pop off múvit is. |
 |
 |
BimBó
|
2004.09.26.
|
Ez olyan mintha ott allna vhol egy csikos ostorral es tenne a dolgat!csattingatna:))) |
 |
 |
Kox
|
2004.09.26.
|
Már ne is haragudjatok de én itt egy árva lefuvatószelep-hangot se hallok. Annak "prüszkölö" hangja van, és csak gázelvételnél hallatszik de itt végig padlógázzal megy a fickó. |
 |
 |
BimBó
|
2004.09.26.
|
ez az giorgio osszad oket:DDD,jol mondja gio.
|
 |
 |
BimBó
|
2004.09.26.
|
Gio;uff az nem rossz!egyszer bekostoltam egy ilyet!jol ment! |
 |
 |
GIORGIO
|
2004.09.26.
|
Végre sikerült feltöltenem,ugyhogy felraktam egy ALFA ROMEO GTV V6 TURBO pop off szelep múvit!!!!! |
 |
 |
GIORGIO
|
2004.09.26.
|
Igen,ez a pop off vagy blow off szelep (magyarul lefuvatószelep) hangja,ami gázelvételkor,a szivósorban kialakult vákuum segitségével elengedi a töltönyomást,hogy az ne kárositsa a folytószelepet. |
 |
 |
AndrewTdi
|
2004.09.26.
|
mpower! TDI-nek én is írtam pár napja mailt, de nekem sem válaszol. Ha esetleg neked visszaír, rámszolhatnál. thx |
 |
 |
Ati46
|
2004.09.26.
|
Ennek a hangnak semmi köze az intercoolerhez.Ez a hang a egy lefujószelepből jön ami kiengedi a turbó nyomást a nyomó oldalról amikor elveszed a gázt igy nem terheli annyira a turbót mivel a motor nem nyeli el a levegőt ami ráadásul felmelegedne ez nem olyan jó mint a hideg levegó mert abban több az oxigén több benyát lehet elégetni és tökéletesebb lesz az égés...Ennek a hangnak semmi köze az intercoolerhez. |
 |
 |
mpower
|
2004.09.26.
|
Ugy tudom hogy hirtelen nagy teljesitmény esésnél és azonnali teljesitmény növelésnél Van ez a hang,ami az intercoolerböl jön Vagyis sztem nem sziv hanem kiengedi a levegöt. De ha nem igy van javitsatok mert kiváncsi vagyok rá. |
 |
 |
Kox
|
2004.09.25.
|
Psy: Nem hallottál még intercooleres autót??!! |
 |
 |
psy28
|
2004.09.25.
|
Mpower ezt fejcsed mán ki kicsit reszletesebben plz |
 |
 |
mpower
|
2004.09.25.
|
Imádom hallani mikor a coolerhüttön keresztül veszi a levegöt a gép. |
 |
 |
whoa
|
2004.09.25.
|
jókis 10VT (hó)Kottró! :-DDDDDDDD |
 |
 |
mpower
|
2004.09.25.
|
Haho TDI!!!! Látogatod még az oldalt? Küldtem mailt. Válaszolj légyszi. |
 |
 |
|
|