Videók az aktuális és régebbi Dakar Rally-król
Videók a Rally Világbajnokságról




Használt személyautók adatbázisa, apróhirdetések
suzuki_swift_gti_test_video-_video_video.racing.hu.flv
Küldte: Black Ghost
Dátum: 2009.03.01.
Méret: 2,5 MByte
Pontszám: 8,00
Hossz: 00:49 perc
suzuki_swift_gti_test_video-_video
Hátsókerekes swift
Link erre a videóra:  
Beágyazás weblapba:  


Black Ghost 2009.03.12. 19:33
Nem a Volvo-t hasonlítottam össze a Suzukival, morbid is lenne.
A nagy szériában gyártott kis és középkategóriás autók burkolatlemezeire gondoltam, bár ezt lejjebb már leírtam egyszer.

Nem kell megsúgni tudom hogy létezik belőle összkerekes, sőt Ignis, és a WagonR+ is van 4WD-s, de azért hátsókerekes Swift nem sok rohangál az úton.
tsabee_1 2009.03.11. 13:33
ebből nem derül ki hogy van e benne erő vagy nincs... de amúgy csak megsúgom hpgy ebből összkerekes is készült.abból meg nem sok sufnituninggal lehet csinálni hátsókerekest...csak ki kell szedni az első hajtást azt annyi... van is itthon belőle egy pár, ezzel a megoldással .asszem győr környékén...
zseer 2009.03.09. 10:24
Jó szerencsét!

Jogos, én is utánanéztem, valóban kapHATnak lágyító hőkezelést, ami még az újrakristályosodási hőmérséklet alatt van.

De ettől még nem lesz egy Volvo kasztnilemeze ugyanaz, mint a Suzukié!!! Hiába tömegcikk mindkettő...

LFS a kohásznak
Black Ghost 2009.03.04. 21:15
Üdv!
Bevallom a hozzászólásod után kissé elbizonytalanodtam, úgyhogy utána jártam a kérdésnek.
Idéznék egy rövid gondolatot Dr. Kiss Ervin: Képlékeny alakítás című könyvéből.
A hideghengerlés (hidegalakítás) sajátossága, hogy az alakított darab felkeményedik, ilyenkor a szalagot ki kell lágyítani(hőkezelés). Erre a célra harangkemencét (Dunaferr) vagy folyamatos üzemű áthúzókemencét használnak. Mindkét esetben a hengerelt acélszalagot az "ausztetines" átalakulási hőmérséklet alá hevítik, majd hőntartás után lehűtik. Ezzel a kristályszerkezet a torzult, feszültségekkel terhelt rácsból visszaalakul feszültségmentes szerkezetté.
A mélyhúzással kapcsolatban igazad van ez a szakszerű megfogalmazás, gyakorlatban viszont mint fogalmat nem nagyon használják, mivel mind két estben sajtológépet (présgépet) alkalmaznak csak a felfogott szerszám más. Dolgoztam illetve szervizeltem ilyen gépeket, ugyanis a szakmámat tekintve szerszámkészítő lennék.

Remélem ezzel megvédtem a Gépész becsületét.
Üdv!


zumi77 2009.03.04. 18:19
Ennyi erővel a legujabb autok, amiknek nagy része műanyagbol vannak a "lemezei" még szarabbak? Mondjuk a D kadett 30kg-al könnyebb, mint a swift, pedig arra azt mondják az "okosok" volt még benne anyag....LOL
zseer 2009.03.04. 16:08
Jó szerencsét!
:)
Hát, már majdnem jó! :)

Amit írtál, az a hőkezelés, bár nem tudom, nem hallottam róla, hogy lemeztermékeket hőkezelnének, sokkal inkább öntvényeket, amelyek szintén telítve vannak maradó feszültséggel.
Hidegen hengerlés azt jelenti, hogy az újrakristályosodási hőmérséklet alatt hengerlik = 600-800°C-on!!! Pont ez a lényege, hogy nem kristályosodik újra, a hőkezeléssel pont ezt érik el. Tehát nem lenne értelme a hidegen hengerlésnek, ha utána hőkezelnék. Az annyi lenne, mintha meleghengerlés lenne.
Bocsánat, ha tévedek, de szerintem ez így van.

Még annyi, h a mélyhúzás és a sajtolás nem ugyanaz!!!
Mélyhúzás, ahogy a fazekak/karosszéria készül, a sajtolás ahogy a hurka / sajtolt idom aluminiumok készülnek. NEM ugyanaz. :)
Jószer!
Black Ghost 2009.03.03. 20:34
Tisztelt kollégák!
Öntsünk tiszta vizet a pohárba. Elég sok fél információ olvasható itt.
Az érvelésem nem tudom miben nem állja meg a helyét, hiszen szinte ugyan azt írtad mint amit én.
Az alapanyag minden esetben melegen hengerelt acél, aminek a felülete revés (vas-oxid), először ezt távolítják el.
Ezt követi a hideg hengerlés, ilyenkor a lemez felkeményedik, a nagy erőhatások végett feszültség keletkezik benne és rideg lesz, ebben a formában a termék egy használhatatlan vasdarab (én erre utaltam), ezért a lemezt lágyítani kell, vagyis felhevítik egy adott hőfokra és hőntartás után lehűtik. Az utolsó lépés az utánhengerlés (dresszírozás) ekkor már csak nagyon kis mértékű a méretváltozás. Az autóipar karosszéria elemeinél nagy mennyiségben hidegen hengerelt lemezt használnak mert ez mérettartó, pontos és ami a legfontosabb hogy jó a mélyhúzhatósága (jól sajtolható).

Zseer igazad van félreérthetően fogalmaztam. A Dunaferr tényleg nem gyárt az autóipar számára megfelelő lemezt. Én csak arra akartam utalni hogy ők is állítanak elő hidegen hengerelt lemezeket.

Tisztelet a Gépésznek és legyen fényes sikere a Kohásznak!
zseer 2009.03.03. 11:42
Jó szerencsét!
Kohásznak tanulok, igaz nem hengerlést, hanem metallurgiát (fém előállítást) és öntészetet főként.
Hengerléssel kapcs csak annyit, h persze, először mindet melegen hengerlik, de aztán hidegen is hengerlik, így ha azt szarul csinálják, akkor tönkre vághatja a jótékony meleghengerlést. Tehát Fekete Szellem (BG) az érved (A hideg hengerlés csak egy folyamat része, önmagában kevés mert az acél ebben az állapotában nagyon rideg, amúgy minden lemezt először melegen hengerelnek.) nem állja meg a helyét.

Még csak annyit, h a Dunaferr tuti, h nem csinál ilyeneket, amit említettetek, NEM szállít be az autóiparba kasztninak szánt lemezeket, MERT nincs meg hozzá a kellő metallurgiai háttér. Nem elég fejlett az acél ötvözés/tisztítás a Dunaferrnél, így nem képesek előállítani azt a minőségű lemezt, amit az Audi vagy más neves cégek megkövetelnek.
Radiátorlemezt készítenek leginkább sok más mellett.

Legyen Fényes Sikere a Kohásznak!
Jó szerencsét!
Tomika83 2009.03.02. 23:44
Hogy Győrbe mi megy az Audinál az tényleg rettenetes! Ezzel én is tisztában vagyok, nagyon sok hülye mérnök dolgozik ott akiknek csak papírjuk van róla, de semmi gyakorlat, és logikus gondolkodás! Az persze igaz, hogy előszőr melegen hengerlik, de után a préselésnél sajnos ezt elfelejtik mégegyszer megtenni a lemezzel! És ettől kezdve az lemez gyengébb minőségű! Igaz nem vagyok Kohász, de rengeteg autót csináltunk már (Tesóm karosszérialakatos)! De az biztos, hogy ez a fajta Stift kaszni gyengébb, mint a vele egy kategóriába sorolt autóké! Volt már ilyen a műhelybe! Én se szeretnék vitatkozni! Mindenkinek megvan a saját álláspontja, és általában az mellett ki is áll! Ez így természetes! De annak örülök, hogy olyan ir ide aki ért is hozzá!
Tisztelet a Gépésznek!
Black Ghost 2009.03.02. 21:06
Tomika83 nem akarok komolyabb szakmai vitát, de:
A hideg hengerlés csak egy folyamat része, önmagában kevés mert az acél ebben az állapotában nagyon rideg, amúgy minden lemezt először melegen hengerelnek. A kohász ismerősöd által említett mélyenhúzható hidegen hengerelt lemeztípust az 1900-as évek elején alkalmazták az autóiparban. A manapság használt és elterjedt alapanyag pontos megnevezése:
Mikroötvözött hidegen alakítható növelt folyáshatárú acél (HSLA). Természetesen ez nem azt jelenti hogy csak ezt a típus létezik, viszont a nagy szériás modelleknél ezt használják. Ha jól tudom még a Dunaferr is gyártja.
Bocsánat a helyreigazításért de én is Gépészmérnök vagyok.

Az Audinál (természetesen a Győriben) lemezmegmunkálás nincs. Aminőségről meg nem akarok beszélni mert nem szeretném megsérteni az AUDI hívőket, de az hogy a németek már 5 éve elkezdtek átállni a japán gyártástechnológiára azért jelent valamit.
Lrc 2009.03.02. 18:44
Nem az erővel van probléma hanem a sofőrrel! Amatőr hátsókerekes verdával tolatni?? Vicc:)
Tomika83 2009.03.02. 18:36
Igen! Csak a Stiftnek az 1mm vastag lemezét hidegen hengerlik, az nem éppen jó tulajdonságokkal áldja meg a kasznit! Egyik ismerősöm kohász, ezt töle tudom, és valamennyit még én is tanultam róla! Voltam az Audi gyárba is, és a Suzukiba is! Hát van különbség! Gépészmérnöknek tanulok!
makett 2009.03.02. 16:45
de a szuzik akkor is könnyeben hajlank ..nem?
Black Ghost 2009.03.02. 16:16
Tomika gondolom a 83 a születési éved, és ez miatt egy kicsit tájékozatlan vagy.
A széria közép és kis kategóriás autók 90% -nak, burkolata ugyanolyan vastagságú és minőségű lemezekből készülnek. Ezt az Audi egyik Győri mérnöke mondta nekem. Az ok hogy ezt a típusú lemezt nagy mennyiségben lehet előállítani.
Amúgy a képeden látható fehér Asta is ugyan ebből van.
Tomika83 2009.03.02. 12:23
Igen, pont elég paci van benne, a bililemezből készült kasznihoz!!!
Black Ghost 2009.03.01. 19:33
És azt hogy nincs benne erő, ebből az egy mozdulatból megtudtad állapítani? Hidd el van ott paci épp elég, csak tudni kéne használni. :)))
vftsarpi 2009.03.01. 16:22
hang az van rendesen de erö az szerintem már kevésbé hisz nem tul meggyözöen körzözött a vizen azzal a 700kilós kasznival..:)))
povii 2009.03.01. 14:34
kéne egy ilyen verda
povii 2009.03.01. 14:32
tuti a gép! jolenne ithonra
DHR 2009.02.28. 12:41
Így elsőre nem rossz!

 
Név:
Jelszó:
 Regisztráció
• expressz26
rallyeman1313
hozaszolas Köszi!
 Videó
Kolo pisti
hozaszolas Fel tudja valaki rakni mégegyszer?

Azt megköszönném.
 Videó
rallyeman1313
hozaszolas Thanks!!
 Videó
rallyeman1313
hozaszolas Köszi!!!
 Videó
rallyeman1313
hozaszolas Köszi!!
 Videó
rallyeman1313
hozaszolas Köszönjük!!
 Videó
rallyeman1313
hozaszolas Köszi!!
 Videó


 

© 2001 - 2008 RacingNet Webmester Kft.
Készítette, üzemelteti: Luxi Moderátor: DHR

v4.2.316
UNIX-Trade Kft.