Videók az aktuális és régebbi Dakar Rally-król
Videók a Rally Világbajnokságról




Használt személyautók adatbázisa, apróhirdetések
xi.praga.rallysprint.2005_video.racing.hu.avi
Küldte: asdfg
Dátum: 2008.12.26.
Méret: 113,1 MByte
Pontszám: 9,85
Hossz: 11:24 perc
xi.praga.rallysprint.2005
XI_Praga_Rallysprint_2005
Link erre a videóra:  
Beágyazás weblapba:  


Hasonlok
praga_le_rovid_video.racing.hu.mp4
praga_le_rovid.mp4
Rávágyi János a prágával,Pilisi kamion trial ob,truck trial 2008 06 07-08
solbergWRC 2010.02.20. 11:08
Én nem látok olyat mintha kettővel forognának az aszfalton! De lehet hogy csak azért mert az EVOk és WRC-k oldalirányú gyorsulása 70x jobb mint egy Szutyuki Stifité egyenesben...Amúgy meg inkább ilyet nézek, és ilyenre megyek el,minthogy nézzem a retkes íven menést ami manapság nagyon nagy divat!!!
janika85 2009.12.29. 11:06
Nagyon jók!ilyenekre lenne jó eljutni!buli az egész!!
zolko0o 2009.01.05. 11:32
Az ilyenek hiányoznak Magyarországról! A rendezőség tehet mindenről. A körversenyen is Miskolcon büntetés volt a direkt forgás, tán 10 000/ 1karika forgás. Balázs Öcsit még a ladával 40-50 000-re büntették a prológ után. Háát miért megy ki a paraszt nézni a verseny,azért hogy lásson valami mókát, ezek + büntetik akik mókáztatják a közönséget,mert a hülye forgásokkal húzzák a verseny idejét....Háát normálisak ezek???
glms 2009.01.04. 15:28
Nem gg, nem az a dicsőség, ha valaki összefossa magát mellettem, de úgyse tudod miről beszélsz...
Kíváncsi lennék, ha te is és én is lejönnénk Árpádtetőről időre TRABANTTAL.... Te összefogod fosni magad egy trabanttól is, nemhogy erősebb géptől, úgy, hogy te vezetsz, nem más..... És ha nem esel el vele az első 500 méteren, akkor megnézzük az időket és elmondod milyen volt, mert most közöd nincs hozzá. Tényleg azoknak van igaza, akik aztmondják, hogy álljáf fel a monitor elől, mert nem bizonyítottál semmit.... MI lenne, ha tényleg mérnénk egy időt... Ha nyersz reklámozlak mindenhol.... ha én nyerek, kifizeted egy évi rallysprint költségem... :D
spath 2009.01.03. 18:40
Ez fulos prolog volt
gg564 2009.01.01. 13:24
Árpi nekem is megvan a vfts varázslók összes,úgyhogy tudom, mi van benne és honnan ered.
s4id 2008.12.31. 13:48
Akár egy profi akár egy moslék pilótamellé ülsz be, nem azért fosod össze magad, mert bízol vagy sem a pilótában hanem, azért mert a tudatalattidban benn van a kiszolgáltatottság érzése hiszen nem te uralod a gépet, nem te irányítod a történéseket. Tehát ha vki egy fos pilóta mellett beszarik az valószínűleg egy profi mellet is.
tr601s 2008.12.31. 13:27
GG!
Sztem rendezzél akkor 1 olyan versenyt amiben evo, van meg subaru, és akkor te elleszel faszán, és örülsz mint majom afarkának hogy nincsenek ladák meg keleti mocskok, aki így áll hozzá azon csak sírni lehet, de neked kár beszélni a ladákról, hogy ilyen meg olyan, mert te nem tudod hogy mit érez pl. vftsárpi+vftsati, és sajnos nem mindenki teheti meg hogy evokkal induljon versenyen.
Az tény és való hogy arally az időről szól, de azért tetszik az embereknek ha vki kilinccsel, de azok az emberek akik azt akarják látni hogy 20-30 m-ket mennek
koppkereszten menjen el driftre.
Gyara 2008.12.31. 13:17
gg nem kell lassabban mondanod, mert értem mit mondasz, és igazad van a bokalefosós dologban!

DE! tudtommal a kettőspontnagydé jelentése itt a szájbervilágban a nevetés, ezért gondoltam leesik hogy poén volt. De ezután majd kiírom hogy vicc volt.
vftsarpi 2008.12.31. 12:00
gg564

Elárulom neked,h nem csak az evo-t és a subit gyártották rallyra hanem a vfts-t is,hisz a vfts az gyári rally gép Villnius
Fabrik
Tuning
Sport

Ettöl függetlenül álmaim közt szerepel egy utcai evo6 tommi makkinen,vagy egy sti,de ugyanigy egy evo lancia hf integrale,vagy egy escort cossi!!!
vftsarpi 2008.12.31. 11:55
vftsati!

Tényleg neked adtam el a lanciámat:( Azota is pityergek érte mert a ladáim és a 3 lanciám volt a mindenem,annak ellenére,h volt vagy 20 autom,köztük mazda 323 turbo 4wd,celica turbo 4wd,vectra turbo 4wd,astra gsi,stb...Ok,itt az msn cimem,várom a tel számodat! vftsarpi@freemail.hu
gg564 2008.12.31. 11:39
Nem haragszom én senkire.
Most mondjam azt, hogy a 14 éves rokonodnak igaza van, hogy előnyben részesíti a ralira tervezett rakétákat a sufnigurány keletiekhez képest? Talán annyi különbség van közöttünk, hogy vele ellentétben én már mindhárom szóbanforgó típussal mentem egy keveset. Csak egy kis élmény, de megvoltak. És a konklúzió az, hogy ugyan ordas egy nagyA-s zsigubigu, meg ordít, meg érzed benne a sebességet, de egy tök gyári utcai Impreza más világ.
Janko 2008.12.31. 11:14
Szia GG,

Már nem haragszol, ha azt mondom, hogy a kompetenciád, hozzáállásod, és szinvonalad pont olyan szinten van, mint a 14 éves unokaöcsémé. Ő is odavan a hipiszupi japán talicskákért, mert ma ez lett a divat. Fiatalok 2 rallyautót ismernek, EVO-t és Imprezát, minden más, csak és kizárólag SZAR lehet. Ha nézed a rally vb-t, micu már rég sehol nincs, a subaru is csak kapargatja össze magát, konstuktőribe már egy ideje bérli a dobogó harmadik fokát. Ettől még persze kiváló kocsik.

Neked is azt tudom tanácsolni, hogy állj fel a monitor mögött elhelyezett kényelmes bőrfoteledből, és nyers adatok bögészése helyett, nézz meg egy igazi magyar rally-t személyesen. Akár c kategóriás libakergetőt is. Beszélgess a pilótákkal és kérdezt a véleményüket, árnyaltabb képet fogsz kapni a valós helyzetről.
vftsati 2008.12.31. 08:35
Szia Árpi!

Add meg az e-mail címed és elküldöm a számot, egyébként a LANCIA ami a tied volt most az enyém(a piros)Új motor van benne VEMS ECU rajtprogram, ALS,stb!
Várom az email címet!
vftsarpi 2008.12.31. 07:50
VFTSATI!

Na végre egy vérbeli VFTS-es,aki versenyzik is a ladával és tudja,h milyen super is az.Én amiket mondtam azt mind a Maticstol hallottam személyesen,ö is ezt mondta,h 160km/h-ig üti a VFTS az EVO-t repülö rajtbol.Állobol jobb az EVO mert összkerekes meg a VFTS-ben hosszu eggyeses válto van,tehát kicsit nehezebben indul meg vele de most szilveszter rallyn a rajtban volt nem egy olyan VFTS ami füstölgö kerekekkel indult.. Viszont én szivesen megnézném az autodat valamikor,ha lenne rá mód és lehetöség.

Üdv: vftsárpi
vftsati 2008.12.31. 06:14
Sziasztok!

Végigolvastam a hozzászólásokat, és úgy gondoltam pár szót én is írok, mert talán van némi tapasztalatom ezekkel az autókkal!!!

Kedves GG!

Felajánlom neked ha elfogadod hogy elviszlek egy körre a NAGYON GYENGE VFTS-emmel, csakhogy tudd mit tud egy jó LADA!Abban igazad van hogy nem mai technika, de egyáltalán nem rosszab mint egy Mitsu!Én ebben az évben kétszer cseréltem olajat, és egyszer váltóharangot mert az esztergomi RTE versenyen szétütöttünk két lassítót!!!Szerintem ez nem túl nagy baj!?Bocs Gyöngyösön lefogazott a difim!Csak azok a Ladák nem megbízhatóak amik nincsenek jól összerakva(lásd: Jakab L, Hege, Krizsán, Dékány, Nagy Matyi!)Ezek az autók nem nagyon estek ki technikai probléma miatt!!!
A feeling: a Navigátorom csak a VFTS-el akar menni, pedig beszéltünk SUBARU-ról is, sőt van is GC8-as RA változatom amivel járok utcán(RA=gyárilag 320LE,aktív difi,vízbefecskendezés,alu kaszni).Ezzel voltunk Szendrőn pályátírni, és amikor felvettem a VFTS-t a trélernél gépátvételre útban versenyeztünk hogy melyik megy jobban!Meglepődnél mert a Lada 180-ig elnyúlt a Subarutól!!!(amit azért tuni kell a VFTS full,a Subaru gyári RA,és nem álló helyből indultunk)Álló helyből a Subaru jobban elindul de utána a VFTS közeledik!Ha gondolod ezt be is bizonyítom!
Ha kétségeid vannak írj egy mail címet elküldöm a számomat és szívesen betartom amit írtam!!!

Árpinak abban igaza van hogy lehet füstölő gumival rajtolni Ladával is!Ill annyit javítanék hogy az a VFTS amivel a Matyi ment 198LE mérve!!!Motorteljesítményben van jópár LADA az országban ami 180LE,de keréken azért van bőven veszteség!

Ennyit a témához!


gg564 2008.12.31. 00:31
Elmagyarázzam lassabban a lényegét az előbbinek?
Olyan ember mellett félnek, akiről tudják, hogy hibázhat. Ha nem érzik ezt, akkor nem félnek.
A cél az, hogy tempónál se legyen ijesztő a történet. Ehhez viszont gyakorlás kell, és nem az, hogy trabanttal 30-al kézifékezünk.
Gyara 2008.12.30. 22:13
gg most már szegény trabisokat meg vasutasokat is bántod????? :D :D
gg564 2008.12.30. 21:52
mintha az lenne a dicsőség, hogy valaki összeszarja magát melletted.
ameddig így gondolkozol, bőven elég is neked a trabant.
a művészet az, ha ezerrel mész, mégse félnek melletted.
glms 2008.12.30. 20:24
Egyébként, ha vki annyira odavan a gyorsulásért, akkor ajánlom a MÁV 1047-es Taurus mozdonyát..... :D 8800 paci és vagonok nélkül 3.6 alatt voltunk 160 körül, de tud többet is és ennyi idő alatt meg is áll, ha kell.... Na az gép, ha már mindent hasonlítgatunk és elérhető bármelyik pályaudvaron, igaz, ha elkezd keresztbe menni az már nem olyan vicces, de az adrenalin meglenne :D
glms 2008.12.30. 20:20
Furcsa, hogy a Trabantokról senki nem mond semmit, pedig nekem meg az a legjobb versenyautó :D Ezzel a típussal kergettem libákat, kerülgettem a bójákat és pörögtem a kocsmák előtt :DDD Mindenhonnan keresztben estünk ki, volt rettegés meg megijedés mindig és ha kell a világ végén 2 szerszámmal motort cserélek benne 2 óra alatt... :D
Ez a típus nem gyorsul se semmit, 50 lovas, összetákolt és "nincs rajta" fék.... szóval, ha valahol egyszer megindul lefelé 100-110 körül vmi kanyargóson a szar futómű miatt bárki lef*ssa a bokáját mellettem! A feeling a lényeg.... :D
Adee 2008.12.30. 16:29
Árpi!!!
Disz iz dö bigining öv ö bjutiful frencsip!
A listán rajta van az angol helyesírási kéziszótár is:D
Januárba az első dolgom lesz beszerezni őket!
RPM 2008.12.30. 15:33
Most olvastam utánna:

Evo IX: 1450kg,280Le:5,1 kg/Le.Papíron:0-100km/h 5.7s, végsebesség 250km/h

VFTS:920kg,150Le:6,1 kg/Le!0-100km/h:kb.6s 180-190 km/h-s végáttétellel...
gg564 2008.12.30. 15:27
Nem titok, zsenge 21 vagyok.
Talán ezért nem értem, mi annyira jó ezekben.
RPM 2008.12.30. 15:05
Csak ott vagy tévedésbe,h te azt gondolod h én zsiguli ellenes vagyok!Abszolút nem!Szeretem a zsigulikat is...csak amit nem szeretek az az elvakultság!És nekem ez a bajom!Semmi egyéb...
RPM 2008.12.30. 15:02
Igazad van Árpi!Rajtad kívül itt senki nem látott még versenyautót...:)
vftsarpi 2008.12.30. 12:23
Adee

Ne szivd mellre csak vicceltem,vágom,h direkt ugy irtad:))))))
Adee 2008.12.30. 12:20
hehehee Tőled mást nemis vártam :D
azért remélem 1 virtuális vállonveregetést elfogadsz tőlem :D hehehehe
vftsarpi 2008.12.30. 12:13
Adee!!

Tul sok a pontos j,inkább a nyelvtan könyvel fogjál kezet...:))))))))))))
Adee 2008.12.30. 12:09
Énmeg láttam ojat aki hallot ojanról hogy volt vkinek 1 ojan ismerőse akinek aztmondták hogy...
Ezen az oldalon a nevek mellé kikellene írni az életkort mint a maunika sóba!Ígyis elég vicces,de úgy még tudna cifrázni 1 picit!Engedjétek meg hogy virtuálisan kezetfogjak pár emberrel!hehehehehehehehehehehehe
vftsarpi 2008.12.30. 11:57
gg564

ja bocsánat,920 kilo a homolog sulya a vfts-nek:) Igen hát a wrc k azok meg már brutális 3 másodperces gyorsulást produkálnak,söt beszéltem a multkor az egyik rally crossos pilotával,a micsuja 700 lovas és 850nm nyomatéku és 2.3 másodperc alatt van 100 on..
DOBÓKOCKA 2008.12.30. 11:56
a link enm működik
ez a jó link www.maticsrallyeteam.hu
:D
Kisjanák 2008.12.30. 11:37
Bocsánat, a WRC-k is qrvajól gyorsulnak:)
vftsarpi 2008.12.30. 11:35
gg564

Várj egy kicsit!! Az evo az 1350 kilo a vfts meg 930 kilo mivel a midsi vfts e aluminium kasznis... és ez a vfts homolkog sulya. de kattints a www.maticsrallyteam.hu oldalra és a videok közt legalul nézd meg a "mtv1 velünk forgatott" c. videot.Ott elárulják,h 6 másodperces a gyorsulása a vfts nek és valoban leforogja és eléri a 180km/h 600 méteren belül,tehát nem én találtam ki hanem ez tény:)
Kisjanák 2008.12.30. 11:35
Jajj, olyanok vagytok mint a gyerekek:D Vesszetek még össze is:D Mintha egy szelet csokin veszekednétek...:D
Mindenkinek az a legjobb versenyautó, ami teccik neki... nekem is van sokféle autó ami nagyon teccik... Mitsuk azért mert qrva jól gyorsulnak, WRC-k azért mert szépen tudnak vele csúszkálni, S1600, VFTS, Kit-Car, S2000(ebbe az egybe csak az nemteccik h erőtlenül gyorsul) meg a sok H-s autó meg azért mert nagyon jól szólnak...:)
És egy VFTS hiába szól nagyot, azt az egyet számításba kell venni, hogy a Mitsukba van turbó is...:)
Nah, Béke veletek, és B.U.É.K.:)
gg564 2008.12.30. 11:23
1200kg, 300le: 4 kilóra jut 1le
1000kg, 150le: 6.6 kilóra jut 1le

Gyakorlatilag mindkettőnek olyanok az aszfaltos áttételei, hogy 200 körül van vége

Ugye Árpi nem akarod elmesélni, hogy a Lada jobban gyorsul sokkal rosszabb súly/le aránnyal és fele annyi meghajtott kerékkel?
DOBÓKOCKA 2008.12.30. 11:16
vftsarpi!
Okés úgyis nagy kedvencem a Matics :D Mondjuk csak addig követtem a pályafutását míg vfts-el ment.
De te szerintem félreértetted amit írtam én nem azért mondtam h hasonlítsuk össze mert nem hiszem el. Dehogynem:D hanem azért mert sok a kételkedő személy és akkor fény derülne mindenre:D
Vagy alég ha megkéred maticsot csináljon egy videót hogy gyorsul egymás mellett a kettő és akkor lezárul a vita:P
vftsarpi 2008.12.30. 11:16
NEM,AZ A NEM VÉLETLEN,H AMIOTA A VFTS MEGVAN NEKI AZOTA SZÁMTALAN EVO MEGFORDULT NÁLA DE A VFTS ÖRÖK. IDÉZEM A mISIT:" BE VISZEM A NAPPALIBA A VFTS ANNYIRA SZERETEM"
gg564 2008.12.30. 11:11
talán nem véletlen, hogy nem 3 vfts egy 1 evo
vftsarpi 2008.12.30. 11:06
DOBÓKOCKA

Szerintem menjünk el a Maticshoz komáromba,neki ott a fullos vfts és még 3 db evo a garázsban...
DOBÓKOCKA 2008.12.30. 10:50
Írjunk ki pályázatot! :D
Ítt a kommentesek közt keressünk valakit akinek van egy EVO-ja meg még egy valakit akinek van egy VFTS-e és tényleg gyorsuljanak egyet....:D
gg564 2008.12.30. 10:14
Figyelem, viccelni fogok, nehogy valaki komolyan vegyen. Ha 26.7-es difit teszel a zsiguliba, akkor 20 méteren leforogja az öt gangot..
vftsarpi 2008.12.30. 09:04
RPM

Ja és még annyit,h mindenkinek van kedvenc autoja,gondolom neked a megan kit-car ami kint van a képeden.Én ugyanugy imádom még a lancia hf integralét ami hál isten kettö is volt a tulajdonomban.Az álmom meg egy tommi makkinen evo6. Ugyhogy ne azt kiabáld,h nekem csak a vfts létezik!Én nagyon szeretem a régebbi rally gépeket mint pl a lancia vagy az escort cosworth vagy 131 abart fiat vagy a "B"-s szörnyeket és persze a vfts-t.Én még szivesebben elnézegetném ezeket az autokat mint a mostaniakat és ezzel szerintem nem vagyok egyedül...
vftsarpi 2008.12.30. 08:41
RPM!

Én amiket leirtam,h 500 méter alatt leforogja az 5 gangot meg,h gyorsulta az utcai evot azt mind mind ugy hallottam mégpedig olyan embertöl aki bajnok volt 2004 ben a vfts el(Matics Misi).Ott voltam nála komáromban az egyik haverommal jo 2 orát beszélgettünk a Misivel,mesélt a rallyrol és a vfts-röl ezt azt..Elmondta,h soha nem ült volna micsuba ha nem lett volna kötelezö a kategoria váltás és,h a vfts-t beviszi a nappaliba mert büszke rá,h 2004 ben nemtudom melyik versenyen abszolult 8!!! helyen volt,aztmondta,h elötte wrc-k meg "A" mitsuk meg mögötte is subaruk meg micsuk..A gyorsulást meg ö maga probálta a vfts-el az evoja ellen.És hidd el,h jobban hgiszek egy bajnok,elsö osztályos rally pilóütának mint neked aki szerintem még rally auto közelében sem volt sose..:))UIgyhogy tölem föbe is löheted magad de sajnos a Misinek kell,h higyjek nem pedig neked:) Erröl ennyit.
csaknézo 2008.12.30. 08:02
Na pont a focás hasonlat a helyes. NB1,2,3,4,5,6 A rali meg nincs megkülönböztetve a laikus felé. Mecsek rali, Szöttyösháza rali. Egyszer mellettem mesélte a gyerek telefonon a haverjának, hogy borultunk a ralin,csak az a hiba ,hogy igazábol egy lacházi versenyen voltunk,és megpadkázta az XR3 ast.
ombre 2008.12.29. 23:58
Én kaptam már 10mp büntetést "bokorugró"versenyen mert érintetem a gumilasítót (nem repült csak megmozdult)!Úgyhogy az is rali!!!
Gyara 2008.12.29. 23:32
Egy kicsit még visszatérnék a 140-160 lóerős honda 1.6-okra. Nem kellene az almát a körtével összehasonlítani.........
A honda egy korszerű változó szelepvezérlésű 16 szelepes motor.
A Lada pedig egy egyvezérműtengelyes 8 szelepes. Enek tükrében igen szép eredmény hogy lóerőben nagyjából egyformák.

A Ladák kultusza épp abban rejlik hogy visszahoznak egy csipetnyit a múltból és tényleg filléres autók (nem a top vftsekről és a top h-s túrásokról van szó). Szinte mindenkinek van valamilyen élménye vele kapcsolatban.

GG! A bokorugró versenyekről meg annyit hogy nem kell leszólni őket. Igenis szükség van rájuk. Meg kell adni a lehetőséget a lelkes amatőröknek is (pl. én). És nyugodtan hívhatjuk ralinak, mert a szabályok ugyanazok mint az első osztályban. Ahogy a fociban is van megyei bajnokság....

Jankó igazad van! fwd azoknak akiknek a serleg kell, rwd meg annyak akiknek a nézők szeretete :)
s4id 2008.12.29. 23:13
Én se vagyok szakértő csak szeretem a technikai sportokat. Úgyis van itt mar elég ki ért hozzá és osztják is az észt.......
ombre 2008.12.29. 23:11
Én azt is nézek,csak nem vagyok othon a témában
s4id 2008.12.29. 23:10
wrck...lol wck-> azok vannak

s4id 2008.12.29. 23:03
Nézzetek moto gpt. Ott se ladak se wck nincsenek.
DOBÓKOCKA 2008.12.29. 22:43
ombre:!
OTT A PONT:D
ombre 2008.12.29. 22:20
Szia Janko!Most mondtad a frankót,mindenkinek az a jó kocsi amire telik,főleg ha saját maga rakta össze.Üdvözlök mindenkit!!
Janko 2008.12.29. 21:55
Kedves GG, szerintem itt senki nem azon vitatkozik, hogy jobb-e a turbós vas, vagy sem. Egyszerűen arról van szó, hogy előbbi még utcai mivoltában is drága, és szeszélyes, utóbbi pedig bírja a mostoha körülményeket, és elérhető árú. Nem mindenki engedheti meg magának, hogy minden versenyre odaálljon egy gyári wrc-vel.

Mellesleg jobb ha tudod, motorikusan vajmi keveset változott a versenytechnika az elmúlt 20 évben, a gyárak ugyanazokat az alapokat reszelgetik, subaru is ugyanazt a 2.5 boxert hegesztgeti, a ford is a régi cosworth alapjain nyugvó blokkal (mamár zetec) baszakszik, meg a micu is galant motorját próbája tréningelni. Nincs már új a nap alatt jó ideje. Inkább futómű, aerodinamika, és vezérlés dolgában történnek előrelépések.
Janko 2008.12.29. 21:46
Dobókocka:
;)

Csaknéző:
A kérdésedre ismét egyszerűbb a válasz, mint hinnéd. Mamár nem igazán építenek echte versenyautókat, mint a 80-as években. Akkor az volt a divat, -pl; a b csoport nagyon jó példa erre- megépítették a verdát, homologizálták, futott a versenyben, ezzel párhuzamosan bemehetett a paraszt a kereskedésbe, és jó pénzért kihozhatta álmai rallyautóját. Márha jutott neki abból a 200 darabból. Az A-s vasaknál fordult a kocka, de a verseny változatokat a rally, és túra szellemében faragták, homologizálták. A mai helyzet viszont gyökeres ellentéte minden hagyománynak: Nem készül rallyautó. Utcára készült, komfortos, sofőrbarát talicskákból igyekszik a gyárak többsége versenyautót faragni. Elsőkerekes autó sofőrbarátabb, kezesebb, egyszerűbb a felépítése, ennélfogva könnyebb, a kardánalagút-váltóbox hiánya miatt nagyobb a belsőtér.

Nem kell nagy misztikumokat keresni, miért elsőkerekes minden autó. Azért mert igy olcsóbb, és a tömegeknek jobb. De szerintem nincs olyan versenyző aki azt mondaná, hogy FWD rulez. Versenyre csak rwd, vagy 4wd, (sztenderd 4wd setupnál is 66% megy hátra!)
gg564 2008.12.29. 21:36
..mert ugye ki ne találja senki, hogy az ukrán alkatrészekből az udvaron összegányolt szörnyeteg jobb versenyautó, mint egy japán mérnökök által kiszámolt turbós összkerekes vas.
A karbantartásigényről és szétesésről annyit, hogy a mátrai hegyiversenyen három felfutás után MÁR nem úgy szóltak a gépek, ahogy a verseny legelején. De csak a bigulik. Akármennyi munka és reszelés van benne, ELAVULT. Ha lenne benne perspektíva, akkor azzal menne mindenki tovább. Ökörködni jó, nagyon jó feeling, de ugyanolyan jó feeling egy 2x erősebb, 2x több kereket hajtó (ráadásul japán) technika.
gg564 2008.12.29. 21:33
Ma itthon minden bokorugróversenyt "ralinak" neveznek.
Többsége körülbelül hozza azt a látványt, amikor a kocsma előtt pörögnek a rajok a dinnyéssel. Erre tényleg tökéletes az a kocsi. Amikor 20 éve az volt a népautó, amikor a fénykora volt, na akkor EU-ban már Peugeot és VW GTI kocsikkal ment a csóróbbja raliban, a nagyok pedig turbós összkerekes vasakkal, már bőven.
A rali lehetne a rali1, a többi meg mondjuk színesgyorskocsi vetélkedés, vagy hangoskodóverseny, esetleg autós kaszkadőr-fesztivál.
csaknézo 2008.12.29. 21:29
Zotya, ezek a fejlesztések pont 30 éve voltak. Vajon mért hanyagolják a hátsókerekes autókat. Azokkal lehet keresztbe menni, amit inkább belülről élvez az ember. Elsőkerekessel is lehet csapatni, csak ahhoz gyorsan kell menni, meg bátran.
DOBÓKOCKA 2008.12.29. 21:27
Igazad van Janko!
"kombináltfogó egy rúgás és minden megjavul!
Nekem szar volt a kocsiban a fűtésem odab......tam a műszerfalnak egyet vagy kettőt és láss csodátjó lett:D
Ha nem világít a lápa annak is használ az ütés...:D
Janko 2008.12.29. 21:20
"Ha nem lenne minden keménylegénynek dinnyés ezerkettese amivel a porban forog, akkor messze nem lenne ekkora kultusza ezeknek a gépeknek."

Szia GG, tévedsz, a zsiguli elsősorban azért népszerű rallyautó, mert viszonylag olcsón fenntartható, és ukrajna közelsége miatt, van hozzá szarásig alkatrész. Egy lada versenyre felkészítésének árából, a nyugati -netán turbós- rwd, vagy hátsókerekes alapot sem veszed meg ! További előnye, hogy könnyen tuningolható, bevált évtizedes módszerek, és mesterfogások vannak rá, hogyan kell gatyába rázni egy zsigát. Egy kompjutervezérelt, kehes turbinás vasnak meg állandóan baja van, foglalkozni kell vele, nem lehet két kombináltfogóval, meg egy jólirányzott rúgással megjavítani, és csilliárdokba kerül hozzá az alkatrész, ergo low-cost rallyautónak, -aminek árérték aránya- rendben van, szinte egyedül csak a lada alkalmas. A feelingről nem beszélek, Árpival értek egyet, tegnapi szilveszter rallyn a ladások ismét odatették magukat.

Ha nem lennének a régi H-s N-es vasak, szerintem a rallykedvelők 80%-a otthonmaradna. Nekem még mindig jobban megdobogtatja a szívemet egy régi A-s Ford Cossie, Lancia HF, vagy Audi, mint bármelyik mai precízen közlekedő klozet látványa.
RPM 2008.12.29. 20:08
Én soha nem értettem ezt az Árpi gyereket...Azt már tudom h bele van őrülve a zsiguliba,ezzel nincs is semmi baj!De hogy nincs jobb autó a világon a VFTS-nél az már nekem beteszi a kaput!Meg 180 lóerős vilniusi motorok!:):)Hagyjuk már,gondolom olvastad a VFTS varázslók könyvet,és ott is elmondták h nem vmi nagyon erős autók,ráadásul Budai Béla mondta akinek van is gyári VFTS-e!Nyomatékosnak nyomatékos,de lóerőbe a közelébe se jött az itthoni motoroknak!Ez az ez legyorsul azt az meg amazt,meg 500 méteren végsebességen van....óóóóó...ilyenektől akadok ki!akkor gondolom ezek Bútor S1600os autóját agyon gyorsulják,meg nemsokára már a VB-n is VFTS S1600al mennek majd!Ne nézd már hülyének a többi embert...És erre a kommentre jön a szokásos válaszod...h jajj te már vezettél ezt meg azt,meg volt 590 autód,meg h te még Brundzával is beszélgettél vilniusba!És amikor megcáfolják a kommentjeidet,akkor jön a védekezés..."ez már 30 éves konstrukció"!Ezt tudja mindenki,csak van aki fel is fogja és nem próbálja hasonlítgatni a mostani autókhoz!Én is ültem már komoly túrás zsiguliba,és láttam is már rajtolni,de azt is láttam h Parádon a hegyi felfutón egyesbe szétrugdosták a kuplungot a VFTS-en,de meg se cippant alatta a slick!Úh én nemtom h hol láttál te száraz aszfalton füstölő slickkel rajtoló zsigulit,de szerintem vmi tudatmódosító szer hatása alatt lehettél!Nem sértésnek szántam!Egyébként itt szinte mindenki szereti a zsigulikat,én is!Csak mi felfogjuk h ez már a múlt,Te meg nem!És nem hasonlítgatunk!Jónak jó...de nem a világ közepe...
ave.fw.hu 2008.12.29. 19:46
>utcai evo8 asát szénné gyorsulta a bajnok vfts

Ezt valahogy nem hiszem.
Segitsetek mar, milyen nehez egy "VFTS" versenykeszen pilotak nelkul?
zotya1989 2008.12.29. 19:27
Csaknéző a ford, az opel, a bmw és a ladát fejlesztették ki rallyra hátsókerekesként így ami kb az eszembejut szerintem minda 4 márka kurva jó szeretem őket nézni a versenypályán ahogy keresztbemennek mind a 4 be fejlesztettek tolókerekes, vagy egyenesfogazású váltót is, és a Bmw be a Ladába és a Fordba van wéberes moci is az opelba nem tudom de néztem a motrs tv-n az mk 1 es és 2 es fordok angliába olyanok mint nálunk a ladák németeknél meg a benelux államokba meg a bmw-k, olyanok mint nálunk a Ladák hála istennek itthon is kezd már lenni bmw merci lada opel és eza sokszinűség a jó, mert mindenki megtalálja a kedvencét és pont ez a jó.De szerintem eza vitázás ami itt megy tök fölösleges, mert minden márkának megvannak a maga rajongói és fölösleges szapulni, hogy miért jobb a másik márka.
csaknézo 2008.12.29. 17:41
Nyolcszelepes, karburátoros versenyautó 2008-ban, nem vicces? Egyébként ha ilyen versenyeket akar látni valaki, minden évben annyi van ahány R1 verseny. PROLÓGnak hívják. Pont elég is annyi.A ladához pedig annyi,hogy nézzétek már meg hány hátsókerekes autót fejlesztenek versenyautónak? Pályaverseny nem ér.
vftsarpi 2008.12.29. 17:27
gg564

Hidd el más a vfts 1.6 erömü mint egy utcai 2.0 erömü.Pl,volt nekem egy turbos vectrám,gyári 204 loerö és vittek a vfts-el..Hát nem kell mondanom,h 100x jobban ment a vfts mint a 2 literes turbos vectra.. a vfts simán leforogja a 9 ezret..A másik,h a vfts ekbe hosszu eggyeses tolos válto van ami kb olyan mintha te 2 be indulnál az utcai autoddal,és még igy is elfüstölik a 15" slikkeket.A vfts 500 méteren belül leforogja az 5 sebességet és eléri a végsebességét ami közel 200,ezt a Matics Misi mondta valami autotuningos müsorba..Ugyhogy nem olyan gyengék ezek,hidd el,de már nincs kedvem ezen vitázni.Kinek a pap,kinek a pappné,szokták mondani..:)
gg564 2008.12.29. 17:17
Sajnos a kultuszos dolgot nem értetted. Pedig nem fogalmaztam bonyolultan..
Azt, hogy nem valami különösebben erős, nem én találtam ki. A videóban is elmondja, hogy egy utcai zsigához képest nagyon erős, de annyira még nem, hogy izomból lehessen vele menni mindenhol.
Azért gondolj bele, 140-150-160 lóerőt egy akármilyen kétliteres benzines motor tud. Nem olyan nagyon durva az. Sőt Hondáék megoldották 1.6 literből is.
vftsarpi 2008.12.29. 16:43
gg564

Azért azt cáfolom,h nem lenne a vfts-nek kultusza hisz 20 éve rajongnak érte az emberek,és szerintem még nagyon sokáig fognak rajongani értük.Az,h "gyenge" lenne egy vfts aztt is cáfolom mert én már ültem,söt vezettem is elsö osztályos vfts-t mégpedig a noteisz attiláét.Vitt a kálmán tomi is az ominozus kék kereklámpással ami brutál auto volt,olyat szolt mint egy pályaauto,hidd el.Meg azért az oroszok gyári vfts-ei 1.6 és 180 loerös volt ami nem éppen gyenge egy 1.6-os 20 éves konstrukciou motortol.A Matics Misi is megmondta,h az utcai evo8 asát szénné gyorsulta a bajnok vfts-ével,de ezt a Kálmán Tomi is megerösitette...Ugyhogy nem olyan gyengék ezek a 150-160 lovas 1600ccm es vfts-ek,de turában már megy 2000ccm es vfts is ami 190 lovas mégpedig a Nagy Matyié,ezzel men mikulás rallyn a Hodula Misi...
DOBÓKOCKA 2008.12.29. 14:52
gg564
Ebben a kultuszos dologban amit írtál van valami:)
De a kis pénz=kotla, akinek csak kisebb kategóriájú autóra van pénze az azzal érzi jól magát és azzal tanul, fejlődik....
Nagyon kevesen vannak akik megépítik egyből a csúcs vfts-eket...
Németországban pl ott van az E30 meg a Prsche kultuszautónak mert ott az volt a népautó...:D
söje 2008.12.29. 14:48
Az a helyzet, hogy ha ez a pörgölődős dolog olyan szar lenne, akkor nem lennének emberekel zsúfolt domboldalak végig a pálya mentén, és fulra zsúfolt utcák és házak, háztetők a környéken. Biztosan felejthetetlen élmény, erről kár vitatkozni. De ugye mint idén is az agyament pörgölődésnek néha megvan a következménye....
gg564 2008.12.29. 14:36
Az is leszólás, hogy senki se olvas totalcar-t?
Bazzz..

Árpi ezeket a profin megépített kocsikat imádom. A váltó csattogását, ahogy sír, a torokhangot, az egészet.
De még a legjobb pilóták is váltottak róla.. Abban a videóban is elmondja, hogy erős-erős, de csak magához képest.
Ha nem lenne minden keménylegénynek dinnyés ezerkettese amivel a porban forog, akkor messze nem lenne ekkora kultusza ezeknek a gépeknek.
Sti 2008.12.29. 14:23
gg564!
Tényleg nem ültem még olyan nagyn komoly versenyautókban de az eddigiek közül (2103 N, kupás swift, civic vti A6, BMW 327 H, Peugeot 205 1,9 Gti H, Lada 2101 top H, VFTS) a zsigulik voltak a legélvezetesebbek hidd el. Kár leszólni őket. Aki meg 40-el árokbaesős szinten megy valami "kotlával" az meg azon fogja a legjobban megtanulni a dolgokat és később fejlesztheti az autóját vagy vehet erősebbet. Te se születtél Colin Mcrae-nek.
vftsarpi 2008.12.29. 13:44
gg564

Igen,igazad van,h kevesebb az ilyen szintü auto,lgtöbb tákolmány.De ez a vfts nem pedig az amikor egy "N"-es ladára rárakják a vfts szélesitést azt elnevezik vfts nek.Én sem szeretem mikor rozzant ladákkal bemocskitják a vfts hirnevét.Tehát mikor vfts-röl beszélek,h franko gép akor az ilyen autokragondolok nem a rozzant,kevés anyagiakkal rendelkezö emberkéknek van:)
DOBÓKOCKA 2008.12.29. 12:30
Itt nem a ladákról van szó de a leszólás az megy-----> http://video.racing.hu/wartburg_1
DOBÓKOCKA 2008.12.29. 12:29
gg564
I Hegyhát rally-n milyen kocsinak a kereke ütötte el az embert? Nem tom kinek a kedvence az az autó. 6millából inkább olyat veszek nem tom ki mondta!
Tényleg jó autó de az anyag abba is elfárad...
gg564 2008.12.29. 10:16
Meg így ahogy nézem, az is kiválóan látható, ahogy a prológ első fél kilométerén kiesett a jobb első kereke. Biztos véletlen, na. Más kocsiknak is sűrűn elgurul.
gg564 2008.12.29. 09:56
Árpi! Jól muzsikál. Ilyen szintű autó az országban van körülbelül 13 darab.. Zsír mindegyik.
Viszont a többi párezer tákolt kotla..
vftsarpi 2008.12.29. 09:00
gg546.

Nézd csak,h muzsikál a Király Gabi vfts-e a legfelsö mecsek rally tv-s videoban:)Na ezek után tényleg a fikázásoddal a busba..:))))
vftsarpi 2008.12.29. 08:42
gg564,te aztán egy igazi ökör lehetsz!!!

Mi a fasznak fikázod te mindig a lada tipust?Szerintem tuti lealázot már valamikor egy komolyabb lada,onnan ez a lada gyülölet:)Tegnap voltam szilveszter rallyn a hongaroringnél és elmondhatom neked,h volt egy két olyan vfts,h olyat szolt,h beszarás!Na ezek után meg azok után,h 96 ota vfts rajongo vagyok,magasrol szarok a véleményedre a ladákkal kapcsolatban!!!Az lehet,h ezen a videon elég gyér volt az a sárga lada mert az egy kis "A"-s lada volt az is a gyengébbik fajtábol..Egy komoly vfts el ugy lehet forogni,h a takony menetet vág a nyakadon,hidd el.A tegnapi versenyen is a rajtban áltam és a ladák nagyrésze hosszu eggyesel olyan gumi füstel meg fenék csóválással indultak,h le a kalappal..Egy szónak száz a vége,köszönjük a véleményeidet a ladákkal kapcs,de nem vagyunk rá kiváncsiak a továbbiakban.

Ámen:))
DOBÓKOCKA 2008.12.29. 08:40
Én vagy szerintem itt mindanyian mi nem azt szeretnék elérni, hogy gg564 megszeresse a "40-nel árokbaborulós de keresztbe menős ladákat" meg egyáltalán a ladákat, hanem azt amit s4id is mondott, hogy ne szóljon le mindenkit csak azért mert ladája van! :(
s4id 2008.12.28. 23:45
Észrevehetnéd már, hogy ezen az oldalon senki sincs veled egy hullámhosszon. Állandóan leugatsz mindenkit. Nem tudom mire fel ilyen nagy a pofád. Feltudsz mutatni valami érdemlegeset? Arra a kijelentésre, hogy ezen a versenyen is a Lada volt a legszarabb csak annyit mondok, hogy nézz utána Balázs Öcsi eredményeinek aki bizony nem mitsuval kezdte az ipart. Na csövi
gg564 2008.12.28. 23:36
Aki arra az évi 5-6 napra képes egy autót építeni, az ne sírjon, hogy csóróság van.
s4id 2008.12.28. 22:52
"Igaza" van gg564nek nyilván mindenkinek megvan az anyagi háttere,hogy wrct vegyen hétvégi hójárózásra.....
DOBÓKOCKA 2008.12.28. 21:40
javítom magam: rákerestem
település
mert ha nem javítom ki magam, akkor a végén lehülyéznek, hogy írni sem tudok!
DOBÓKOCKA 2008.12.28. 21:38
Ui: Rákerestem arra, hogy Alsópusztaháza de nem, hogy buszmegállót nem hozott ki oda, de még a talapülést sem telálta az utvonalterv.hu:D:P
Vagy az is egy szar oldal? Én nem értek ehhez, de sok okos ember van itt aki megtudja mondani.......(közülük is kimagaslik valaki)........:D
DOBÓKOCKA 2008.12.28. 21:31
:) :D
gg564 2008.12.28. 21:19
Az, hogy Alsópusztaházán a kocsma elé már keresztben rárúgva érkeztek (a buszfordulóból kifelé), és emiatt a zsiga az isten (mert komolyabb kocsiban még sose ültetek), nem baj.
A baj az, hogy rajtam röhögtök. Minél butább valaki, annál nagyobb a hangja.
Ezen a videón is a zsiguli volt a legszarabb. Aki ezek után nem látja, amire rámutatok, az nem is akarja.
DOBÓKOCKA 2008.12.28. 20:47
Nem baj Sti.
A lada akkor is szar!!!! Mert amit gg564 megmondott az megvan mondva. :D:D:D
Mindenkinek megvan a véleménye de nem tudom hogy attól miért kell a másikat leszólni meg beszólni neki. :(
Sti 2008.12.28. 19:57
Nagyon zsír videó!

Nemtudom hogy jön a 40-el beesés a zsigulikhoz... ha megnézzük a rallytúra ladásait akkor a nagyrészükre pont nem ez a jellemző. Szerintem egy jó A-s vagy H-s lada olyan élvezetes akár egy Kit-Car, és ezt nem csak én de pl Bútor Róvert is kimondta.
gg564 2008.12.28. 19:24
Nem egészen..
csak az elvakultaknak
Gyara 2008.12.28. 18:18
Nem is vártam mást minhogy gg564 egyből elkezdje fikázni a ladásokat.

De hát ez van. El kell fogadnunk hogy neki ez a hobbija. Sőt! Életének egyetlen célja, hogy minden ladásnak beszóljon.

DOBÓKOCKA 2008.12.28. 17:29
Ez tiszta VICC!!!
Mármint nem a videó mert az Faszás!!!!!
A prágai rallyesprint meg szerintem nem a másodpercekről szól hanem arról hogy összegyűlnek a rallys kollégák és jól érzik magukat aminek a nézők is nagyon örülnek.

Tudom gg564 úgy is le fog szólni már csak azért is mert ladás vagyok!-----> De ettől még a többi autót sem vetem meg Pl: BMW, és egy két elsőkerekes is tetszik.

Ui: A videó ott van nagyon!

gg564 2008.12.28. 17:00
..ha a 07 a nevedben az, amire gondolok, akkor már értek mindent.
Jó is 40-el beesni az árokba. De azé' keressszbe
gg564 2008.12.28. 16:59
A forgás egyhelyben egy dolog, a drift egy másik, a rali meg egy harmadik.
Közük nincs egymáshoz.
A raliban az a király, hogy zergebaszta erdei utakon tépnek 170-el az erdőben..
vizipók07 2008.12.28. 14:02
Asszem a magyar rally nézőközönség 99%-nak igencsak tetszene az efféle produkció Te biztos abba az 1 %-ba tartozol aki csak a másodperceket figyeli,s az orrát huzgálja ha egy kis gumiszagot érez.......Szánalmas hozzáállás.
gg564 2008.12.28. 12:42
Ez a rali? Hogy kettővel forognak az aszfalton, a végén meg nekibasszák a padkának a kereket?
Tényleg nagyon hiányzik egy ilyen esemény itthonról. Sőt, Eger vagy Mecsek HELYETT kéne egy ilyen padkás-odaverős történet.
Deák T 2008.12.28. 00:48
Na igen erről szól a rally nem a kicsinyességről ami itt van ezek versenyek mindenki látogassa az ewrc.cz-t
flatleft 2008.12.27. 13:24
Emberek, nálunk ilyen miért nincs? Szerintem egy csomó ember megismerné és esetleg meg is szeretné a rallyt! Márpedig ez nem volna egy nagy hátrány...
Amúgy nagyon jó a videó, eszméletlen lehetett ezt élőben látni!
Kucubt 2008.12.27. 10:53
Huhu!!!!!Ez zsir volt..Ha van még ijen jöhet..Hát ha nállunk lene ijen az király volna.Sajna a mai Magyar rally vezetés nem nyitott ijen verseny megrendezése iránt.
Például a volt Budapest rally hejett nyugottan lehetne nyáron ijen versenyt rendezni.Én szerintem garantált lenne a siker.100,150.ezer ember bisztos kinnt lenne a versenyen.És ki is fizetné a 2.3.ezer forintos belépöjegyet.Szerintem talán lenne ojan népszerü mint a F1.Megy a 10.pöty..
Tomyy 2008.12.27. 00:09
Fúúú...ez nagyon király,nagyon baróóó!:)
HYD-777 2008.12.26. 21:14
Tényleg milyen jó lenne ilyet látni itthon is...
Turista 2008.12.26. 15:48
mgj:...100p...valami hosszabb verzió????
Turista 2008.12.26. 15:47
...Mao-ra?!,amedig ilyen nagy okosok ülnek a székbe,mint KoKo"ka"...stb adig nem lesz itt semmi!!!..pedig hát kiváncsi lennék mennyien látogatnának ki egy ilyen stilusu versenyr!!...sztem 100ezrek bocsi!!mindenbe a lóvét nézik!!:S
vftsarpi 2008.12.26. 15:09
Na kéremszépen,ilyet miért nem lehet magyarországon csinálni,egyszerüen beszarás,h mennyire jo lehetett ez élöben!!!Nincs ez meg valakinek dvd-n esetleg? 100p!!!:))
vizipók07 2008.12.22. 20:14
Istenkirály...ultrazsír.

 
Név:
Jelszó:
 Regisztráció
• ICE01
rallyeman1313
hozaszolas Köszi!
 Videó
Kolo pisti
hozaszolas Fel tudja valaki rakni mégegyszer?

Azt megköszönném.
 Videó
rallyeman1313
hozaszolas Thanks!!
 Videó
rallyeman1313
hozaszolas Köszi!!!
 Videó
rallyeman1313
hozaszolas Köszi!!
 Videó
rallyeman1313
hozaszolas Köszönjük!!
 Videó
rallyeman1313
hozaszolas Köszi!!
 Videó


 

© 2001 - 2008 RacingNet Webmester Kft.
Készítette, üzemelteti: Luxi Moderátor: DHR

v4.2.316
UNIX-Trade Kft.